Elbukhatnak a befektetők nagy kedvencei

Luxus, milliomos, gazdasági növekedés, Kína, Louis Vuitton
Rohamtempóban vagyonosodnak a kínai milliomosok
Vágólapra másolva!
Az USA és Kína közti kereskedelmi feszültségek a befektetők egyik kedvenc részvénycsoportjának, a luxusipari vállalatoknak is odacsaphatnak. Bár a gazdag vásárlókat kevésbé érintik az esetleges áremelkedések, a túlságosan drága papírok egy kisebb megrázkódtatásra is élesen reagálhatnak.
Vágólapra másolva!

Noha a gazdag vásárlókat várhatóan kevésbé fogja zavarni, ha a vámok miatt kicsit többet kell fizetni egy luxustáskáért vagy egy méregdrága sportautóért, a luxuscégek részvényei mégis megérezhetik a kereskedelmi konfliktusokat.

Főleg hogy az olyan nagyágyúk, mint a Louis Vuitton mögött is álló LVMH, a Gucci vagy a Kering már jó ideje a befektetők kedvenceinek számítnak,

ami azt eredményezte, hogy ezek a vállalatok rekord magasságokban, igen erős értékeltségekkel forognak a tőzsdén.

Éppen ez a felfokozott rajongás jelenti azonban a veszélyt. Ha ugyanis a vámháború fokozódik, és a vásárlók kissé megremegnek, akkor a részvénypiac erre felfokozott ütemben reagálhat – írja a Business Insider.

A rajongás veszélyei

A szektor papírjai átlagosan 12-szeres áron forognak a 12 hónapos profitvárakozásokhoz képest, ami bár elmarad a májusi csúcstól, mégis 23 százalékkal haladja meg a 10 éves átlagot. Vagyis röviden, ezek a részvények így is rendkívül drágák.

A luxus még mindig rendkívül népszerű a befektetők körében Forrás: 123rf.com

– foglalta össze a lényeget David Kerr, az edinburghi Saracen Global Income and Growth menedzsere.

Az alapkezelő dobta is tavaly az LVMH-ban felvett pozícióját, majd július elején a német Hugo Bossban felvett érdekeltségét is leépítette.

A lépések oka elsődlegesen az volt, hogy a vámháború olyan ismeretlen kockázatokkal járhat, melyeket jelenleg nem akarnak vállalni.

Árak és fogyasztók

Az egyik legnagyobb problémát a kínai fogyasztók jelenthetik, akik hagyományosan az iparág kiemelten fontos szereplőinek számítanak. A jüan leértékelődése ugyanis azt eredményezheti, hogy az Európába utazó turisták például kevesebbet vásárolnak a luxustermékekből, ami összeadódva már komolyabb gondot is okozhat.

A kínai felső középosztályre építhet a szektor Forrás: Imaginechina/Xie zhengyi - Imaginechina/Xie Zhengyi

Ez a kockázat pedig egyelőre nincs kellően beépítve a részvényárfolyamokba – figyelmeztetnek az elemzők. A UBS szakértői például arra számítanak, hogy

ha tovább fokozódik a kereskedelmi háború, akkor akár 30 százalékos esések is bekövetkezhetnek a szektorban.

A UBS úgy számol, hogy a legnagyobb veszélyben olyan cégek vannak, mint az olasz Salvatore Ferragamo vagy a brit Burberry.

Az optimisták azonban abból indulnak ki, hogy a kínai felsőközéposztály vásárlóereje továbbra is erős marad, ami akkor is támogatná a szektort, ha az esetleges kockázatok a gyakorlatban is beütnek. Ráadásul a vállalatok valóban erős teljesítményeket tudhatnak maguk mögött, és ez szintén azt erősíti, hogy a luxuscégek ellenállhatnak a felmerülő nehézségeknek.