Ez a kínai óriás többet bukott január óta, mint amennyit a Netflix ér

wireless telecommunication Horizontal
This photo taken on August 21, 2017 shows a man walking at Hong Kong's international airport past an advertisement for the WeChat social media platform owned by China's Tencent company. / AFP PHOTO / Richard A. Brooks
Vágólapra másolva!
A kínai Tencent - amely Ázsia legértékesebb vállalata - januárban még rekordokat döntött, mostanra viszont összességében 178 milliárd dollárral ér kevesebbet, mint az év elején. A vállalat piaci kapitalizációja akkor még 573 milliárd dollár volt, azóta viszont a Netflix értékét meghaladó összeget bukott a vállalat.
Vágólapra másolva!

A befektetők úgy vágtak neki az évnek, hogy gyakorlatilag töretlen volt a bizalom a kínai Tencent iránt. A tech vállalat a videojáték iparban a mai napig komoly játékosnak számít, hála a PlayerUnknown's Battlegrounds nevű korszakalkotó játéknak, valamint a közösségi médiában is szilárd lábakon áll, hiszen az övék az egymilliárd felhasználóval rendelkező üzenetküldős alkalmazás: a WeChat.

A befektetők úgy látták, hogy ez a két tényező, valamint a vállalat megbízható és gyors növekedése elég okot adhat a részvények további erősödésére.

Az utóbbi néhány hónap viszont borzalmasan alakult a Tencent számára. A kínai részvények óriási nyomás alatt vannak az amerikai kereskedelmi háború miatt, és ezt nemcsak a Tencent, hanem a többi kínai cég is megérezte.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

Ugyan a Tencentet nem köti jelentősebb üzlet az Egyesült Államokhoz, szakértők szerint a vámháború negatívan befolyásolhatja a vállalat növekedését, amelynek szerves része a videojáték ipar, ám a kínai kormány ezen a területen is szigorított.

A Tencent tulajdonában lévő PlayerUnknown's Battlegrounds világsiker lett ugyan, de Kínában mind a mai napig nem jelent meg, a tech vállalat pedig továbbra is a kormány engedélyére vár.

Egy másik játék, a mobilos Honor of Kings az egyik legfelkapottabb jelenleg Kínában, viszont a pekingi kormányzat arra kötelezte a céget, hogy építsenek be időkorlátot a fiataloknak, mivel szerintük a játék függőséget okoz.

A Monster Hunger World nevű japán videojáték szintén óriási siker volt Ázsiában, ráadásul a Tencent forgalmazhatná is Kínában, viszont az engedélyt még erre sem kapták meg a kormánytól. Ez azt eredményezte - legalábbis a vállalat második negyedéves jelentéséből ez derül ki, - hogy 19 százalékkal esett a mobilos játékokból származó bevételük. Ezzel 13 év után először csökkent a cég profitja, január óta pedig összesen 178 milliárd dollárral lett kevesebb a vállalat piaci kapitalizációja.