Brutális dolgot jelentett be a McDonald’s karcsúsítás címszó alatt

McDonald's Dollar Menu
DES PLAINES, IL - OCTOBER 24: In this photo illustration, a McChicken sandwich sits with typical Dollar Menu items sold at a McDonald's restaurant on October 24, 2013 in Des Plaines, Illinois. McDonald's has announced it will make changes to its low-priced Dollar Menu, which includes items like coffee, small fries, hamburgers and apple pies. The new menu, dubbed the Dollar Menu and More, will offer some higher priced options such as the grilled Onion Cheddar Burger and a McChicken sandwich. (Photo Illustration by Scott Olson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Jelentős működési és szervezeti átalakításokra készül a McDonald's az Egyesült Államokban, amelynek eredményeként már 2019 végéig több száz millió dollár megtakarítást várnak. A vállalati vezetés annyira eltökélt, hogy – írja a CNBC – a változásokról emailben értesítette munkavállalóit, beszállítóit és franchise partnereit.
Vágólapra másolva!

A vállalatcsoport egyesült államokbeli elnöke, Chris Kempczinski egy, a Wall Street Journal birtokába került feljegyzés szerint úgy fogalmazott, tisztában van azzal, hogy a változás bonyolult dolog. Azt is jelezte, a vállalati struktúra egyszerűsítése azt eredményezi, hogy számos munkavállalótól meg kell válniuk.

Nem is tagadják: fájni fog

Úgy tűnik, az átszervezések a vállalat valamennyi szintjét érintik. Egyelőre annyi bizonyos, hogy karcsúsítani kívánják a menedzsmentet és újragondolják az USA-ban működő regionális irodáknak, a működtetésben betöltött szerepét is.

A változások azonban érintik a munkavállalókat, beszállítókat és a franchise partnereket is.

Nagy változásokat ígért a McDonald's, melyek révén sokat spórolnának észak-amerikai működésükön Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Egyelőre azonban nem tisztázott az, pontosan milyen módon. Vagyis most még nem tudni, hol, milyen létszámmal lesznek elbocsátások, szerződésbontások a beszállítókkal, és az sem világos, mindezekre kell-e a globális hálózatnál is készülni.

A vállalat a következő hét közepére ígért részletes tájékoztatást az átalakításokról.

Annyi bizonyos, hogy a vállalat ezek révén 500 millió dolláros, azaz több mint 132 milliárd forintos működési megtakarítást szeretne elérni 2019 végére.

A bejelentés alig néhány nappal azt követően érkezett, hogy az óriáscég megnyitotta új főhadiszállását Chicagóban.

Újragondolt hamburgerek?

A vállalat egyik szóvivője szerint, a cég továbbra is a fogyasztók igényeit tartja szem előtt, miközben nem mond le az üzleti növekedésről sem.

Ez vélhetően azt jelenti, a cégnél valóban készek arra, hogy

az alapoktól újragondolják a hamburgert és más szendvicseiket.

A McDonalds's ugyanis egy 2016-os felmérés szerint, az azt megelőző öt évben, mintegy 500 millió rendelést vesztett az USA-ban. Ezek egy részét a nagy konkurensek – Burger King, sőt, a Wendy's – happolták el.

A McDonald's akár arra is hajlandó, hogy alapjaitól gondolja újra az ételkészítési technológiát Forrás: AFP/2013 Getty Images/Scott Olson

A vállalatnál ezért külön íz- és élményszakértői csapatot állítottak fel azért, hogy kiderüljön, mit változtassanak az alaptermékeknél. Az első eredmények szerint, a „mekis" szendvicsek nem elég melegek és nem keltenek olyan friss benyomást, mint a versenytársak hamburgerei.

A cégnél másik fegyverként az új, olcsó menüket vetik be.

Kempczinski azt mondta, be kellett látniuk, nem volt szerencsés az elmúlt években azzal válaszolni a konkurensek agresszív árkampányára, hogy regionális olcsó menüket vezettek be. Ezzel csak – fogalmazott – összezavarták vásárlóikat.

Ezért a cég abban bízik, az országban nemrégiben egységesen bevezetett, 1, 2 és 3 dolláros olcsó menükkel, felvehetik a többi étteremlánc dobta kesztyűt.