Szerdán találkozik az európai munkavállalói képviselettel az Airbus, hogy megvitassa a tervezett lépéseinek dolgozókra gyakorolt hatásait. A cég ugyanis csökkentené az A380 szuper jumbo, illetve az A400M katonai szállítógépek gyártási rátáját – idézi a Bloomberg a vállalat közleményét.
A számítások szerint mintegy 3600 munkahelyet érinthet a gyártások visszafogása szerte Európában.
A Challenges magazin értesülései szerint Brémában, Augsburgban, Sevillában, valamint a nagy-britanniai Filtonban jöhetnek a legsúlyosabb leépítések.
Ezzel párhuzamosan Bajorország gazdasági minisztere, Ilse Aigner jelezte, a csökkentéseket talán el lehetne érni elbocsátások nélkül is.
Az Airbus közlése szerint a riportok túlzók lehetnek, és a cég nagyon sajnálja, hogy kiszivárogtak információk a két programmal kapcsolatban. A társaság hozzátette, addig nem fognak további nyilatkozatokat tenni az ügyben, amíg le nem ültek az érintett partnerekkel.
Az európai repülőgépgyártó a múlt hónapban jutott egyezségre kormányzati vevőkkel az A400M eladásairól, melyek biztosíthatnák a program további működését, noha módosított gyártási rátákkal – mondták.
Később azonban az Airbus 1,3 milliárd eurót (1,6 milliárd dollár) bukott, miután ideiglenes megállapodást kötött hét európai NAT- tagállammal a további késedelmes szállításról.
Így az egyébként is nehéz helyzetben lévő program túlfutott költségei már meghaladják a 8 milliárd eurót.
Ez pedig igencsak beárnyékolta a vállalat negyedéves gyorsjelentését, amelyben az Airbus a vártnál magasabb nyereségről számolt be.
Hasonló a helyzet az A380 superjumbo esetében is. Bár az Airubus a múlt hónapban 16 milliárd dolláros megrendelést nyert el az Emirates-től, az üzlet csak azt teszi lehetővé, hogy a program fennmaradjon a következő években, azonban nem tervezik emelni a gyártási rátát, melyet már egyébként is csökkentettek.
A legnagyobb európai repülőpépgyártónak számító Airbus
a tavalyi év egészére 66,767 milliárd eurós bevétel mellett 4,253 milliárdos működési nyereségről jelentett februárban.
A Reuters által megkérdezett elemzők 67,343 milliárdos bevételt, és mindössze 3,996 milliárdos nyereséget vártak.