Papírmentes ellenőrzési rendszert vezetett be a NAV

Businesswoman, using, laptop, working, outdoors, nő, lány,  számítógép,  munka, blog,
Hiába lopják el az eredeti tartalmat, ha a végén egyértelművé teszi, hogy a vállalkozásáé
Vágólapra másolva!
Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.
Vágólapra másolva!

A rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat "egy kattintással" elküldheti - közölte Tállai András. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek.

Céljuk, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül.

Az adóhivatal célja, hogy mindenki kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül Forrás: PhotoAlto/Eric Audras

Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenőrzést indított, és az elsőt, három munkanap alatt le is zárta. A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenőrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel, és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat - mondta az államtitkár. Az ellenőrzésre kiválasztott vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta - tette hozzá.

Az online-ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papír-megtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos.

Az online-ellenőrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással.