Hugh Hefner 2017. szeptember 27-én 91 éves korában halt meg. A Playboy már ekkor is financiális gondokkal küzdött, melynek oka, hogy a nyomtatott erotikus havilapot egyre kisebb példányszámban tudták értékesíteni.
Ez nem meglepő, az internet terjedésével nagyon nehéz olyan tartalmat nyújtani a nézőközönségnek, amelyhez ne jutna hozzá ingyen és korlátlan mennyiségben bármely felnőtt.
Napjainkban a Playboy 20 országban jelenik meg, és a havi eladások visszacsúsztak 3 millió darabra.
A magazin kiadásának csúcsán ez a szám elérte a 7 milliót is. Ezért már a 2000-es években megkezdődött a cégcsoport racionalizálása, amely miatt kevésbé tékozló életmódra váltott a Playboy.
Azonban a komoly döntések csak Hugh Hefner halála után jönnek, ugyanis a Wall Street Journal szerint közel van a nyomtatott magazin vége, és a Playboy Enterprises inkább a „Playboy Világra" (World of Playboy) fókuszálna.
Ez azt jelenti, hogy a részvényesek (a Rizvi Traverse Csoport) próbálják a család birtokában lévő 35 százalékos részesedést megszerezni, és inkább a márkanévből pénzt csinálni. Ez egyfelől a „Playboy" névből, másfelől a nyuszis logóból áll.
Jelenleg az alkudozás zajlik, ugyanis mindkét fél próbálja felmérni, hogy mennyit is jelent az a 35 százalék.
Két éve 500 millió dollárra becsülték a márka értékét, csak a Playboy villa végül 100 millió dollárért kelt el.
A Rizvi Traverse-nek elővásárlási joga van a részvényekre, amelyet ha 12 hónapon belül nem tud érvényesíteni, akkor a családnak joga van más piaci szereplőkkel is tárgyalni.
A Playboy Világra akarunk fókuszálni, amely sokkal több annál, mint egy lap nyomtatása
– mondta Ben Kohn, aki 2016 májusában vette át a vezérigazgatói posztot.
Kohn azt is mondta, hogy 2018 az átalakulás éve lesz, ekkor ugyanis az a terv, hogy nem médiavállalatként pozícionálják magukat, hanem brand-management cégként.
A Rizvi 2011-ben szállt be a Playboyba, akkor közel kétharmados részesedést szereztek az anyagi támogatásért cserébe. Része volt az egyezségnek az is, hogy addig mindenképpen megjelenik a lap, amíg Hugh Hefner él.
Ezek a jogok nem szálltak tovább az örökösökre.
A megújulás első részeként 2018-ban a Playboy szeretné kintlévőségeinek értékét 25 millió dollárról 100 millió dollárra növelni. Playboy márkanevet bárki vásárolhat magának, aki elég sok pénzt fizet érte.
Így fordulhat elő, hogy a nyuszis logóval lehet találkozni étterem, night club, parfüm vagy egy napszemüveg oldalán is.
Érdekesség, hogy a márka legnagyobb piaca Kína, ahol a magazin nem is kapható.
A jövőben több éttermet kíván nyitni a vállalkozás, New York és Sanghaj is a célpontok között van, míg Kínában a fehérnemű és fürdőruha vonalat erősítené a márka.
A Wall Street Journal hangsúlyozza, hogy
a végső döntés még nem született meg,
de a tulajdonosok komolyan vizsgálják a magazin beszüntetésének lehetőségét.
2017-ben a Playboy nyereséges volt, és 2018-ra 20 százalékos növekedést várnak a tulajdonosok.