Akik nem, azok csak 5 nappal a rendszer éves megnyitása és 9 nappal a cafeteria elem megszüntetése előtt tudhatták meg, hogy nem kérhető, írja a Hrportál.hu. Ez a cafeteria szerződésbe foglalt fix összegű juttatás volt, melyet az állásinterjún is megígértek, külön is megnevezve ezt a lehetőséget.
A cég azt javasolta, hogy a munkavállaló kérjen más elemet, és tájékoztatják őt, ha hiteltörlesztésre módosíthatja majd. Ez azonban a munkavállalónak jelentős pénzbeli kiesést jelentene, hiszen 0 helyett 30-40 százalékos adót vonnak le tőle több hónapon át. Milyen kötelességei vannak a cégnek ígért cafeteria elemek fizetésére, kell-e a munkaadónak valamilyen kártérítést fizetnie az okozott kiesésért?
Természetesen a munkáltató felelősséggel tartozik a szóban, írásban tett ígéreteiért,
Fata László cafeteria szakértő szerint. Azt azonban, hogy ezekért milyen mértékben köteles helytállni, a dokumentumok ismerete nélkül nehéz megítélni.
A munkavállalónak konkrétumok ismerete nélkül ezért annyi tanács adható, hogy keressen fel egy cafeteria szakértőt vagy jogi tanácsadót a cafeteria szerződésével, hogy a munkáltató helytállása megállapítható legyen.
Amennyiben azonban hónapokon belül várható, hogy ez a juttatási elem újra elérhető lesz, úgy valószínűleg tanácsosabb, ha a munkavállaló inkább befizeti a többlet adót, minthogy munkaügyi perben próbálja behajtani a kárát, hiszen az a munkáltatóval fennálló kapcsolatát ronthatja meg. Egészen más a munkavállaló helyzete akkor, ha a kérdéses juttatás nem tér vissza hónapok múlva sem, és a munkavállaló úgy érzi, hogy nincs veszítenivalója.