Véglegesítette 430 repülőgépre szóló megrendelését a Wizz Air befektetője

dolgozó nő Ferihegyi repülőtér Foglalkozás KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY nőnap pózol repülőtér stewardess SZEMÉLY sztyuardesz
Budapest, 2017. március 7. Csertő Irén első tiszt (b) és Veréb Éva vezető légiutas-kísérő a Wizz Air Airbus A321 típusú repülőgépe előtt a Liszt Ferenc-repülőtéren 2017. február 23-án. 1911-ben ünnepelték meg először a nemzetközi nőnapot, amelynek időpontja 1913 óta március 8. A nők jogai és a nemzetközi béke napját 1977-ben tette hivatalos ünneppé az ENSZ-közgyűlés. MTI Fotó: Kallos Bea
Vágólapra másolva!
églegesítette 430 darab Airbus A320-as típuscsaládba tartozó repülőgépre szóló megrendelését a Wizz Air szakmai befektetője, az amerikai Indigo Partners - közölte az Airbus pénteken.
Vágólapra másolva!

Az Indigo Partners még a novemberi Dubaji Légi Szalonon jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a toulouse-i gyártóval 430 gép vételéről, most ezt konvertálták át kötelező érvényű megrendelésre.

A magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság ebből 146 gépet kap, közülük 72 darab A320neo, 74 pedig A321neo típus lesz, az első gépek 2022-től érkeznek.

Az üzlettel a Wizz Air rendelésállománya 282 repülőgépre nőtt, ezzel a magyar vezetésű Wizz Air lett az Airbus legnagyobb A321neo megrendelője, többet kért a típusból, mint a nagy lízingcégek.

Illusztráció Forrás: MTI/Kallos Bea

Az amerikai befektető a Wizz Air mellett az amerikai Frontier-ban, a mexikói Volarisban és a chilei JetSMART-ban is részesedéssel bír, a többi gép ezek között a légitársaságok között oszlik meg, de a legtöbbet a Wizz Air kapja.

Az Airbus számára rendkívül fontos az Indigo Partners megrendelése, mivel az európai gyártó történelmében ez a legnagyobb, egyben leadott megrendelés.

A toulouse-iak az év során az előző évihez képest rossz teljesítményt nyújtottak a géprendelések terén: november végéig 388 gépre írtak alá szerződést, míg a Boeing 766 gépet értékesített. De csak decemberben az Airbus eddig 705 gépre szerződött, így van még esélye arra, hogy megelőzze a seattle-i versenytársát.

Illusztráció Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A már bejelentett rendelések alapján az Airbus az új, gazdaságosabban üzemelő hajtóművekkel felszerelt neo típusokból eddig 5800-at adott el, míg a Boeing a szintén felújított 737 MAX-okból 4 ezerre talált vevőt.