„Az üzletek egyre inkább kiismerik vásárlóikat... nyomon követik, hogy ki látogatja a bevásárlóközpontot, és hogyan viselkedik ott" – mondta Mark Lunt a CNBC-nek.
A JOS a kiskereskedelmi szektor cégeivel dolgozik az arcfelismerés hatékonyabbá tételén, hogy a betérő vásárlókat minél inkább kiismerjék.
Az összegyűjtött adatok a vásárlók számát, életkorát, etnikumát, és nemét tartalmazza, hogy ezzel minél jobb ajánlatokat tehessenek vevőiknek
– foglalta össze Lunt. A JOS szerint az üzletekben hallható zenét is igyekeznek a vásárlói hangulat szerint változtatni.
Ugyanakkor az ügyfelek személyi adatait nem rögzítik. A kiskereskedőknek be kell tartani az előírásokat, amelyek az összegyűjtött adatokra és azok használatára vonatkoznak.
A technológia már létezik, az akadályokat az adatvédelmi és a kulturális aggodalom képezi"
– mondta Lunt. Korunk egyik meghatározó adatvédelmi problémája a vásárlói adatok gyűjtése és azok felhasználása. Az igazgató szerint ugyanakkor a cégek komoly összegeket fektetnek az adatok biztonságos tárolásába.
Hozzátette, hogy az Ubernél nemrégiben történt nagy mennyiségű adatlopás is azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak rendkívüli figyelemmel kell kísérniük az adatok biztonságát.