Szinglik Napja: ismét rekordot döntött az Alibaba

Singles' Day 2017
Chinese employees pose with a giant electronic screen showing the total GMV (Gross Merchandise Volume) from online shopping on Chinese e-commerce giant Alibaba's marketplaces Tmall and Taobao on November 11 reaching RMB 168.2 billion (US$25.33 billion) during the Tmall 11.11 Global Shopping Festival 2017 at the media center in Shanghai, China, 12 November 2017. Trade at Alibaba, China's leading e-commerce platform, reached 168.3 billion yuan (25.4 billion U.S. dollars) on Saturday's shopping promotion. Alipay, Alibaba's mobile payment platform, handled 1.48 billion payments from around the world, 41 percent more than last year. A total of 812 million orders were generated in the 24 hours, 23 percent up. More than 140,000 overseas brands participated, with 206 countries and regions involved in. Consumers came from 225 countries.
Vágólapra másolva!
Ahogyan az várható volt, az Alibaba, a novemberi 11-én megtartott Szinglik Napján új rekordot állított fel. Az Ázsiából indult ünnep az utóbbi években maga mögé utasította amerikai vetélytársát, a Black Fridayt, és azóta is megállíthatatlanul robog. A hatalmas bevétel mellett fontos adatokkal is szolgál a regionális és a globális kereskedők számára a szinglik ünnepe. nagyjából ekkor dől el, hogy a következő évben hogyan alakulnak majd a vásárlói trendek, és mely termékek lehetnek a meghatározók a világ legnagyobb piacán.
Vágólapra másolva!

A világmárkák és a webáruházak is hatalmasat kaszáltak

Már a Szinglik Napja kezdetének első néhány percében látszott, hogy nem fog különösebb gondot okozni az Alibabának a rekorddöntés. Csak az esemény első 3 percében 1,5 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított le a kínai óriás.

Volt aki a rendelés után alig három órával kézhez kapta a csomagját Forrás: AFP/Str

A Kínában hihetetlenül népszerű esemény, mára a globális piacon is megszilárdította vezető helyét, de a forgalom nagy részét továbbra is Ázsiában bonyolítják az online áruházak.

A Lazada webáruház nagy szerepet játszott abban, hogy a kínai piacon is túlnőjön az esemény. Az Alibaba által támogatott oldal Thaiföldön pompás televíziós gálával vezette fel a Szinglik Napját, és részben ennek köszönhetően 171 százalékos növekedést tudott generálni a cég az előző évhez képest.

Szingapúrban a Lazada és az Expedia közösen népszerűsítették az eseményt. A két vállalat által meghirdetett nyereményjátékon például egy utazást lehetett nyerni a NASA floridai központjába.

Hatalmas show várta az érdeklődőket Forrás: AFP/Imaginechina/Alibaba

Nemcsak az Alibaba, de riválisai is erősödtek az idén. A JD a Walmart segítségével 50 százalékkal tudta növelni az eladásait a tavalyhoz képest. A webáruház, beszámolója szerint, 19 milliárd dollárt kaszált.

A jelentésből kiderül, hogy a legkelendőbb termék a gyapjasollós rák (2 millió darab), a pelenka (1,5 milliárd darab), a palackozott víz (70 millió darab), valamint a fogkrém (11 millió darab) volt.

A világmárkák sem panaszkodhattak. A L'Oréal megháromszorozta az eladásait, a Tag Heuer pedig alig 15 perc alatt érte el a 2016-os bevételét. A ruházati cégeknek is iszonyatosan ment. A Columbia Sportswear 800 százalékos növekedést produkált, míg a North Face 400 százalékkal növelte bevételét.

Jack Ma, az Alibaba vezére Forrás: AFP/Str

Az idei Szinglik Napját toronymagasan az Alibaba nyerte, méghozzá 25,3 milliárd dolláros bevétellel. Az összeg hihetetlen nagyságát mutatja, hogy ez a szám akkora,

mint a Black Friday és a szintén népszerű Cyber Monday összesített 2016-os bevételének a duplája.

Az esemény előtt óriási feladatot vállalt magára az Alibaba. A megnövekedett vásárlószám miatt, valamint a zökkenőmentes rendelés és kézbesítés érdekében több mint 600 000 hagyományos boltnak és 1000 márkának segítettek számítógépes rendszerük fejlesztésében és modernizálásában

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Song fan

Erre szükség is volt, hiszen a nap legforgalmasabb perceiben, volt olyan időszak, amikor az Alibaba honlapján egy másodperc alatt 256 000 tranzakciót bonyolítottak le.

Kezdenek kirajzolódni a jövő vásárlói trendjei, jön a kiterjesztett valóság

A Szinglik Napja nem csak a bevétel szempontjából fontos az online kereskedőknek, hanem azért is, mert az év végéhez közeledve remek lehetőséget nyújt a vásárlók igényeinek felmérésére.

A gyártók és a kereskedők egyaránt folyamatosan figyelik, hogy mely termékek teljesítenek jól, és mi az amire már egyáltalán nincs igény. Az idei eladásokból az látszik, hogy a VR (virtuális valóság) és az AR (kiterjesztett valóság) lehetnek a jövő legmenőbb és legkelendőbb termékei.

Az IKEA kiterjesztett valósággal rendelkező applikációja Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Néhány nagyobb cég, mint például az IKEA, a LEGO és a Häagen-Dazs már kísérletezik, hogy mivel tudnák izgalmasabbá és kényelmesebbé tenni a vásárlói élményt.

A Goldman Sachs becslése szerint, 2025-re a technológia 1,6 milliárd dollárt fog érni és 32 millió ember fogja használni.

Az Alibaba Buy + applikációja is ezt a területet próbálja kiaknázni. Az alkalmazás használata nagyon egyszerű, de egyenlőre semmi izgalmasat nem nyújt a vásárlónak, sőt sokak szerint etikátlan megoldásokat használ.

Az Alipay egyre népszerűbb Forrás: Imaginechina/Xu hui - Imaginechina/Xu Hui

A "játékban" a vásárló a telefonja és egy szemüveg segítségével a virtuális térben látja magát, ami teljesen egészében a valóságra épül. Egy macska kíséretében járhatja be a különböző helyszíneket, és virtuális tárgyakat szerezhet meg, akárcsak a Pokemon Go nevű játékban, amiket viszont később csak pénzért vehet meg magának.

Mike Evans, az Alibaba Group elnökének elképzelés az, hogy a márkák így majd sokkal szorosabb köteléket alakítanak ki a vásárlókkal.

A vásárlás egyszerűbb lehet mint valaha, csak rá kell nézni a termékre és bólintani, ha tetszik.

Az Alibaba idén megpróbálta ötvözni a mesterséges intelligenciát (AI) a divattal, és úgy tűnik ezzel sem nyúltak mellé, mert hamarosan nyakunkon a virtuális stylist megteremtése. Az egyik sanghaji bevásárlóközpont próbafülkéjében a vásárlókat egy képernyő várta, de másik helyszíneken is kipróbálhatták az Ali FashionAI-t.

Idén is rengetegen rendeltek maguknak a Szinglik Napján Forrás: AFP/Str

Ennek lényege, hogy a vásárló kezében levő terméket azonosítja a mesterséges intelligenciával ellátott kamera, majd a ruhadarabhoz illő cipőt, táskát, esetleg sapkát ajánl. A rendszer sokkal inkább segítség a boltok, mint a vevőknek, hiszen így olyan termékeket is meg tudnak kedveltetni a vásárlókkal, amelyet maguktól fel sem fedeztek volna.

A következő oldalon megnézheti, ahogy Jack Ma az Alibaba vezére, megküzd Jet Li-vel egy epikus kung-fu párbajban. Ezt kár lenne kihagyni. Lapozzon a második oldalra.