Szinglik napja: show, sztárok, kedvezmények és többmilliárdos bevétel

Alibaba éves céges buli
(170909) -- HANGZHOU, Sept. 9, 2017 (Xinhua) -- The 2017 Alibaba Annual Party is held to celebrate the 18th anniversary of the Alibaba Group, China's e-commerce giant, in Hangzhou, capital of east China's Zhejiang Province, Sept. 8, 2017. About 40,000 Alibaba employees from dozens of countries and regions attended the party. (Xinhua/Shen Bohan) (ry)
Vágólapra másolva!
Jack Ma, az Alibaba vezére híres meghökkentő ötleteiről, hatalmas céges rendezvényeiről és kicsit őrült stílusáról. Mindemellett a vállalat negyedéves jelentéséből kiderül az is, hogy remek üzleti érzékkel áldotta meg a sors. A szinglik napjából pedig sikerült akkor eseményt csinálnia alig néhány év leforgása alatt, hogy 2016-ban már a Black Fridayt is megelőzte, és ezzel jelenleg a november 11-i ünnep a világ legforgalmasabb online vásárlási eseménye.
Vágólapra másolva!

A kínai online kereskedelem trónján ülő Alibaba remek negyedévet zárt, és minden várakozást felülmúlva 61 százalékkal nőtt a cég bevétele az egy évvel korábbihoz képest. Az Alibaba már nem csak online bonyolítja le a tevékenységét, hanem hagyományos üzletként és szupermarket formájában is megjelentek a piacon.

Óriási éves bulikat tart a cég Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Shen Bohan

Az cég weboldalára havonta 549 millió ember látogat.

A vállalat módosította az éves előrejelzését is a sikerek miatt. A korábbi 45-49 százalékos növekedés helyett most már 49-53 százalékot prognosztizálnak. Az Alibaba számára viszont még csak most érkezik az év legfontosabb napja, tehát nem elképzelhetetlen, hogy ezek a számok tovább fognak javulni.

Az előző évben minden rekordját megdöntötte az online webáruház a szinglik napjára keresztelt november 11-i eladásoknak köszönhetően. Néhány év alatt egy jelentéktelen ünnepből sikerült megalkotniuk egész Ázsia, sőt az egész világ legjelentősebb online kereskedelmi napját.

A 2016-os szinglik napján csak az első órában 5 milliárd dollárt kaszált az Alibaba. Ezzel 30 percet javítottak az egy évvel korábbi adatokon, amikor még 90 percre volt szükség a szám eléréséhez.

A nap végére 18 milliárd dolláros bevétellel zártak.

Jack Ma Forrás: AFP/Str

A november 11-i ünnepség minden bizonnyal idén is új rekordokat fog felállítani. Az Alibaba az utóbbi napokban jelentette be a cég éves rendezvényének teljes programját. Az idén közel négyórásra tervezett gálát az előző évben 400 millióan követték a tévék képernyőin keresztül, és idén is az Emmy-díjas David Hill fogja rendezni.

Jack Ma régóta szeretne egy újfajta arculatot alkotni a cége számára, és ötvözni a szórakoztatást a fogyasztással. A szinglik napja promóciója mellett a rendezvény célja, hogy ezt az arculatot erősítése. A tervek szerint az Alibaba a jövőben nem csak egy online áruház szeretne lenni. Versenybe akarnak szállni a szórakoztatóiparban, de még a közösségi médiában is.

Jack Ma víziója szerint az Alibaba a legnagyobb vállalat lesz a világon, és jelen lesz az emberek életének minden egyes szegmensében.

A szinglik napjának globális értékét jelzi, hogy 2016-ban összesen 200 ország vásárlói vettek részt az egynapos online eseményen. A nemzetközi tranzakciók száma is 60 százalékot emelkedett 2015-höz képest, tehát kijelenthető, hogy lassan már nemcsak Kínában, hanem az egész világon kiemelt fontosságú lesz november 11.

Hihetetlen sok terméket rendelnek az Alibabától Forrás: AFP/Imaginechina/Li jiangang

Az utóbbi évben több elemzés is azt saccolta, hogy az idei szinglik napja átlépheti a 20 milliárd dolláros bevételt. Az Alibaba a hazai piac mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi vásárlók bevonzásra.

Várhatóan több mint 140 000 cég 15 millió terméke lesz akciósan elérhető az Alibaba weboldalán.

Az Alibaba felel a sokak számára csak 11.11-ként ismert esemény során lebonyolított vásárlások 71 százalékáért, de idén megérkeznek a nagyobb riválisok is a versenybe. A jd.com és a Tencent is beerősít, ezért komoly küzdelemre lehet majd számítani Kína online kereskedői között.

A JD felelt az előző évben lebonyolított vásárlások 20 százalékáért, viszont az idei évben erős szövetséget fog alkotni az amerikai WallMart üzletlánccal és a kínai Tencenttel.

Jack Ma mindig gondoskodik a jó hangulatról Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Shen Bohan

A Tencent a kínai közösségi média császára.

Ők a 900 millió felhasználóval rendelkező WeChat nevű üzenetküldős applikáció üzemeltetői.

Ez rengeteg adat, aminek segítségével még több ember elérésére lesz képes a JD, a WallMart pedig 400 kínai üzletével segíti, hogy az eladás zökkenőmentesen menjen.

A szakértők szerint a megerősödött JD idén kiharaphat egy szeletet a pitéből, de az Alibaba sem nézi tétlenül a versenytársak szövetségét. Az idei évben egy divatbemutató keretében láthatják és próbálhatják ki a vásárlók a cég új See Now Buy Now rendszerét.

A bemutatóra olyan nagy divatmárkákat hívtak meg, mint az Ralph Lauren, Estee Lauder és a Furla. A műsort élőben lehet követni a felhasználók mobilján, ha pedig megtetszik valami, csak rá kell kattintani a képernyőre, és máris bekerül a kosárba az éppen felvonultatott ruhadarab.