Kína turisztikai hatalomátvételre készül

made in china Kína
A woman talks on a phone at a shop counter in Beijing on June 18, 2009 with a huge logo saying "Made in China" on the wall. The World Bank raised its forecast for 2009 growth in China, citing a massive public spending drive that offset weak exports, but warned it was too soon to declare an end to the crisis. AFP PHOTO / LIU Jin / AFP / LIU JIN
Vágólapra másolva!
A turizmus tekintetében a világ leggyorsabban növekvő 10 városa közül mindegyik Ázsiában van, ráadásul az első ötbe kizárólag kínai városok fértek be.
Vágólapra másolva!

A legfrissebb számok szerint a turizmus szempontjából leggyorsabban fejlődő városok listáját teljesen uralják az ázsiai települések. A World Travel and Tourism Council legutóbbi jelentése rámutat, az ázsiai városok lesznek a turisztikai növekedés élvonalában az elkövetkező évtizedben. Ez pedig különösen igaz Kína esetében – írja a CNBC.

A lista élén a Kína délnyugati részén elhelyezkedő Csunking áll, 14 százalékos éves növekedéssel. A második helyre – szoros versenyben – Kanton (Guangzhou) futott be 13,1 százalékos bővüléssel.

Kína belső ereje

A kínai városok lendületes fejlődésének hátterében az igen erős hazai piac áll. Ezt jól mutatja, hogy az első és a második helyezett jelentős részben (94,5 és 89,1 százalék) kínai állampolgároktól származó bevételekre építi a GDP utazásra és turizmusra eső részét.

Az a kétszámjegyű növekedés, amelyet a világ ezen részén tapasztalhatunk, igencsak lenyűgöző

– mondta Gloria Guevara, a World Travel and Tourism Council vezetője. Turisztikai szempontból Kína már nemcsak azért fontos, mert turistákkal látja el a világ más országait, de a belső turisztikai piaca is hatalmas – tette hozzá Guevara.

Kínai városok vezetik a rangsort Forrás: Imaginechina/Wang gang

A top 10-es listán a fentiek mellett olyan városok szerepelnek, mint a kínai Csengdu (11,2 százalék), a fülöp-szigeteki Manila (10,9 százalék), az indiai Delhi (10,8 szézalék), a kínai Sencsen (10,7 százalék), a malajziai Kuala Lumpur (10,1 százalék), valamint az indonéziai Jakarta (10 százalék).

A tanulmány összesen 65 várost elemzett a látogatók száma, illetve az általuk elköltött összegek alapján. A teljes 65-ös listáról 21 város az ázsiai-csendes-óceáni régióban található.

Erős alapok

Kína tavaly nagyjából 138 millió bejövő turisztikai utazást könyvelhetett el, ami 3,5 százalékos erősödésnek számít a megelőző évhez képest – derül ki a hivatalos kínai adatokból. Ez is támogatja azt az elemzői véleményt, hogy a kínai turisztikai szektor lenyűgöző robbanáson megy keresztül.

Ezzel együtt a kínai középosztály létszáma is hatalmas növekedést mutat.

Míg 2002-ben a középosztályhoz tartozók aránya csupán 4 százalék volt, mára ez 31 százalékra emelkedett

– mondta Jim Qian, a Fosun kínai konglomerátum alelnöke.

Ráadásul Kína ad otthon néhánynak a turisztikai szempontból legnagyobb városok közül. Sanghaj például 30,2 milliárd dollárral a legnagyobb utazási és turisztikai GDP-hozzájárulást produkálja az egész világon. A város ezzel együtt a teljes kínai utazási és turisztikai GDP-hozzájárulás 11 százalékát adja.

Szingapúr növekedése is lenyűgöző Forrás: AFP/Roslan Rahman

Nem véletlen, hogy a World Travel and Tourism Council jelentése is hangsúlyozza,

a kínai piac dominanciája egyértelmű,

nemcsak a jövőbeni növekedési kilátások, de a teljes méret tekintetében egyaránt.

Mindemellett a jelentés Kína mellett más ázsiai területekre is felhívta a figyelmet, melyek jelentős növekedési potenciállal bírnak Ázsiában. Ilyen például Szingapúr, amely az elmúlt 10 évben duplájára növelte a turisztikai piacát. Ez mára eléri 12,4 milliárd dolláros szintet, miközben az iparág 164 ezer munkahelyet biztosít.