A legjobb startupokat keresi a MOL

mol 2030
Vágólapra másolva!
Innovációs programot indít startupoknak a MOL és a Design Terminál. A vállalat a mobilitás, hűségmarketing és big data, kiskereskedelem, valamint a csomagszállítás és elosztás területén megoldásokat kínáló, prototípussal rendelkező statupoknak kínál lehetőséget.
Vágólapra másolva!

A Design Terminál közreműködésével megvalósuló három hónapos program azokat a startupokat szólítja meg, melyek szolgáltatása illeszkedik a MOL-csoport 2030 stratégiájában megfogalmazott célkitűzéshez, miszerint a MOL a jövőben sokkal nagyobb fókuszt helyez a mobilitásra, és az úton lévők első számú választásává kíván válni.

„Ahogy egy kereskedelmi tevékenységet menedzsel az ember - vagy beszélhetünk a szállítmányozásról, adatok felhasználásáról kereskedelmi és marketing célokra - ezekre mind vannak eszközeink és rendszereink, de nem vagyunk benne biztosak, hogy ezek a legjobbak. Ezen szeretnénk fejleszteni úgy, hogy a XXI. századi szokásoknak megfelelően

- mondta Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 75 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig több mint 2000 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

A programra azoknak a startupoknak a jelentkezését várják, akik már

fejlett inkubációs szakaszba eljutott megoldásokkal rendelkeznek, vagyis minimum prototípussal rendelkeznek.

A kezdeményezés szakmai felelősének a MOL a budapesti székhelyű Design Terminált kérte fel, amely már jelentős tapasztalatokra tett szert és kiváló referenciákkal rendelkezik a startupokkal folytatott munka terén.

„A Design Terminál egy neves intézmény, amelyik nagyon sok ilyen programot lebonyolított már sikeresen, ezért gondoltuk úgy, hogy a segítségüket kérjük és általuk találjuk meg azt a 4-5 már működő startup megoldást, amit mi tudunk alkalmazni az üzleti életben.

- tette hozzá Szollár Domokos.

Forrás: MOL

A Budapesten megvalósított három hónapos program januárban indul.

A mobilitás, hűségmarketing és big data, kiskereskedelmi szolgáltatások, valamint csomagszállítási és -elosztási rendszerek területén

innovatív megoldásokkal (legalább prototípussal) rendelkező startupok szeptember 22-től pályázhatnak.

Annak érdekében, hogy versenyképes és jövőképes maradjon, innoválni kell. De a nagyvállalat általában attól nagyon hatékony, hogy nagyon szabályozott is. A szabályozottság pedig nem kedvez az innovációnak. Egy nagyvállalat minél hatékonyabb, minél inkább lenyomja a költségeit, minél olajozottabban működik, annál kevésbé képes radikális innovációra. Egy ilyen programot hozott létre a MOL és ennek a programnak vagyunk a szakmai felelősei. Ahhoz viszont, hogy egy innováció megtapadjon egy nagyvállalat életében, a belső folyamatoknak is változnia kell ahhoz, hogy működhessen, ez nagyon fontos."- mondta az együttműködésről Ács Zoltán, a Design Terminál szakmai vezetője.

A kiválasztási folyamat két szakaszból áll: a pályázatok online benyújtását követően a szűkített listára került csapatok háromnapos szakmai felkészítésen vesznek részt a MOL-csoport és a Design Terminál képviselőinek támogatásával. Ezután egy szakmai zsűri előtti pitch versenyen kerül kiválasztásra az a

4-5 csapat, akik lehetőséget kaphatnak arra, hogy a közép-kelet-európai régió egyik piacvezető vállalatával létrejövő együttműködés keretében

kihasználja a 10 milliós vevőkör és a kiterjedt kiskereskedelmi hálózat nyújtotta egyedülálló előnyöket.

A résztvevők a program keretében mentori támogatást kapnak

a MOL-csoport üzleti vezetőitől és a Design Terminál rendkívül kiterjedt szakértői hálózatának tagjaitól, emellett workshopokon vehetnek részt és az irodahelyiség is biztosított számukra. A program végén a sikeres startupok lehetőséget kaphatnak arra, hogy innovatív termékek és szolgáltatások beszállítójaként a MOL-lal hosszú távú partneri együttműködést alakítsanak ki.

A legjobbakért küzdelem megy, meg kell győznünk őket, hogy költözzenek ide. Mindenhol kihívás, hogy hogyan tud egy nagyvállalat egy startuppal jól együttműködni. Az az energia, amit ennek a kihívásnak a megoldásával töltöttünk, egyedülállóvá tesz minket a régióban. A MOL csoport pályázata nem marketingcélokat szolgál. A legjobb 15-öt kiválogatjuk, akikkel három napig együtt dolgozunk. Ez alapján derül ki, hogy ki az az öt legerősebb, akikkel aztán három hónapig együtt dolgozunk. Ebben a három hónapban pedig mentorok fognak velük foglalkozni személyre szabottan." - tette hozzá Ács Zoltán.

Szollár Domokos szerint ez kiugró lehetőség minden startup számára;

Ezáltal ugyanis üzemi, ipari méretűvé válik egy ötlet. Szerintem ez egy fantasztikus dolog lehet a startupok számára. Nekünk is fantasztikus dolog behozni a saját működésünkbe az új, kívülről jövő ötletet. Mi mindenkit arra bíztatunk, hogy ezt a lehetőséget ragadja meg, mert nagyban lehet a megoldásokat igazán sikerre vinni. Itt ugyanis egy meglévő ipari igényt és egy startup ötletet keresztezünk, amit igazi igényre adaptálunk, ez ennek a programnak az erőssége." - véli Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A MOL szerint a technológiai fejlődés és az új fogyasztói szokások alapjaiban alakítják át a teljes iparágat, különösen a kiskereskedelmet. A MOL 2030 stratégia egyik alapeleme, hogy a jelenleg alkalmazott megközelítéseken

változtatni kell ahhoz, hogy a fokozatosan csökkenő üzemanyag iránti kereslet mellett is megőrizze a vállalat vezető szerepét.

A MOL többek között az innovációban látja azt a lehetőséget, melynek kiaknázásával azonnal tud reagálni a gyorsan változó vevői igényekre. Olyan elképzeléseket keres, melyek segítségével még magasabb szintű vevőélményt tud nyújtani.

Bővebb információt a pályázatról és a programról itt talál.