A Roku nagy sikerrel robbant be a tőzsdére

ROKU TV
Vágólapra másolva!
A multimédiás set-top boxok gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégnek az a célja, hogy egyre több ember álljon át a kábeltévéről az alternatív megoldásokra. A "cord-cutting" mozgalom azokat a cégeket foglalja magába, melyek a hagyományostól eltérően kínálnak tévézési élményt, mint többek között a Netflix, Hulu, Roku és az Amazon.
Vágólapra másolva!

Óriási siker a tőzsdén a Roku TV. Az első kereskedési napon a részvény 15,78 dollárról indult, de a nap végére már 23,50 dollárért kereskedtek vele,

ami jelentős, 67 százalékos növekedést jelent, mindössze egy nap leforgása alatt.

Korábban már írtunk róla, hogy a cég komolyan felfutott az utóbbi években és egyre több amerikai választja, a drága és nem személyre szabható kábelelőfizetés helyett, az alternatív megoldást kínáló stream-szolgáltatókat és multimédiás set-top boxokat.

Egyre népszerűbb a Roku Forrás: 123RF

A vállalatnak júniusban 15 millió aktív felhasználója volt és az ügyfelek több mint 6,7 milliárd órányi tartalmat tekintettek meg a Roku felületén. A cég arra is rámutatott, hogy ebből 2,9 milliárd óra a hirdetők által fizetett tartalom volt.

A Roku kezdeti nyilvános kibocsátásának (IPO) értéke 252 millió dollár volt és a Nasdaq-on lehet kereskedni a részvényeikkel.

A verseny egyre inkább éleződik a stream-szolgáltatók között, hiszen az Apple és az Amazon nemrég mutatta be a legújabb készülékét és a Facebook is jelezte, hogy szeretnének beszállni a piacra.

A Netflix korábbi igazgatója és a Roku alapítója Anthony Wood szerint a cég nem aggódik a riválisok miatt, hiszen régóta küzdenek velük és eddig sikeresen az élen tudtak maradni a versenyben.

Nehéz lesz felvenni a versenyt az új tévézési alternatívákkal Forrás: 123RF

A Roku olyan neves támogatókat tud felmutatni, mint a Menlo Ventures, a Twenty-First Century Fox és a Fidelity.

A társaság részvényeit a Morgan Stanley, Citigroup, Allen & Company és a RBC Capital Markets jegyzi.

A kábelszolgáltatóknak egyre nagyobb kihívást jelent az ügyfelek megtartása és 2016-ban rekord mennyiségű amerikai mondta le előfizetését és váltott más alternatívára. A Variety információi szerint az idén már 22,7 millióra nőhet azok száma, akik lemondták a fizetős tévét az Egyesült Államokban.