Az Európai Bizottság 880,5 millió euróra büntette a Scaniát kartellezés miatt.
Ez körülbelül 274 milliárd forintnak felel meg.
A brüsszeli testület vizsgálata megerősítette, hogy a Scania svéd autóipari vállalat és öt másik európai gyártó 1997-től 2011-ig, azaz 14 éven át egyeztetett időpontban vezette be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat,
és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi áráról.
Négy másik kartellező - a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco - a bírság tíz százalékos csökkentése fejében korábban elismerte, hogy jogellenesen járt el,
a MAN pedig mentesült a pénzbüntetés alól, mert felhívta a figyelmet a szabálysértésre.
A Bloomberg az írja, hogy az összesített büntetés mértéke 2,93 milliárd euró.
A lap felhívja a figyelmet arra, hogy ez minden idők második legnagyobb bírsága az unió részéről, amelyet azért rótt ki a testület, mert a versenytársak előre megbeszélték az árakat.
A rekorder a Daimler, amely tavaly 1,01 milliárd eurós büntetést kapott a bizottságtól.
A Scania tagadja, hogy bármi rosszat tett volna, a svéd cég fellebbezni fog a büntetés ellen.
Margrethe Vestager uniós versenyügyi biztos megengedhetetlennek nevezte, hogy tisztességes verseny helyett kartelleztek az érintett cégek, amelyek együttesen az Európában gyártott közép- és nehéz-tehergépjárművek 90 százalékát állítják elő.