A legtöbben akkor rendelnének neten, ha ingyenes lenne a hazaszállítás

Typing Computer Using Computer Text Messaging Editor Computer Language Computer Key Global Communications Author E-Mail Typing Writing Working Working At Home Discussion Communication Modern Business Technology Soft Focus Macro Close-up Human Finger Lapto
Woman is typing on the laptop
Vágólapra másolva!
Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Vágólapra másolva!

Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége. Az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről. A GfK 2017-ben, 15-59 éves internetezők körében végzett Digital Connected Consumer kutatása alapján a fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe. Ezzel a házhozszállítás a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást hajtó kedvezmények és előnyök között.

Digital Connected Consumer kutatás Forrás: GfK

A GfK Digital Connected Consumer (DCC) tanulmánya a 15-59 éves legalább hetente internetező magyar lakosságot reprezentáló 1500 fő online megkérdezésével évente készülő kutatás.

A nyolc éve folyó vizsgálat bemutatja az internethasználat jellemzőit és az egyes eszközök használatának jellegzetességeit, feltárja az online világgal szembeni attitűdöket, képet ad az online vásárlásról és a vásárlás előtti tájékozódásról, valamint az online igénybe vett szolgáltatásokról.

– állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője.

A legtöbbek által az elmúlt évben online vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak.

Az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz.

Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez – fontossági sorrendben – személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá.

Illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/serg3d/Serg3d

A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek. Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.

„A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat: az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához.

A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire,

illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával" – véli a szakember.