A svájci székhelyű Nestlé többségi részesedést szerzett a Blue Bottle nevű kaliforniai székhelyű kávézóláncban. A hipszter kávézó értékét nagyjából 700 millió dollárra becsülik.
A gyorsan növekvő Blue Bottle új lehetőségeket nyithat a vállalat számára. A Nestlé eddig is jelen volt a kávépiacon a Nespresso és a Nescafé brandeknek köszönhetően, azonban eddig meg sem tudták közelíteni a Starbucks és a Keurig Green Mountain népszerűségét.
Az utóbbit alig két évvel ezelőtt vette meg a JAB befektetési csoport 13 milliárd dollárért.
A Financial Times szerint, a Nestlé 500 millió dollárt fizetett, és ezzel a cég 68 százalékát szerezte meg. A Blue Bottle az év végére több mint 50 kávézóval szeretné meghódítani Kalifornia államot, New Yorkot, Tokiót és Miamit.
A Blue Bottle-t a 2000-es évek elején alapították és eddig összesen 120 millió dollárt gyűjtöttek be befektetőiktől,
akik között olyan nagy nevek is szerepelnek, mint a U2 énekese Bono, valamint a Twitter és az Instagram alapítója is a támogatók között van. A kávézó stílusos, minimalista kávékat kínál a vendégeknek és csak olyan kávébabból főznek italt, ami az utóbbi két hétben lett pörkölve, tehát garantált a frissesség.
Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója, olyan cégeket részesít előnyben befektetési szempontból, amelyekben megvan a lehetőség a bővülésre.
A vásárlók egyre inkább az egészséges és kevésbé feldolgozott élelmiszerek és italok felé nyitnak
és úgy látja, hogy az ő vállalata számára is ez a megfelelő irány.
A Nestlének lehetősége lesz a Blue Bottle maradék részvényeinek a megvételére, ha megfelelnek bizonyos teljesítmény alapú célkitűzéseknek.