A legtöbb banknál még ki sem jött a konstrukció. de már most sokan érdeklődnek a július 1-től forgalmazható minősített fogyasztóbarát lakáshitelek iránt. A GDN Ingatlanhálózat Hitelközpontjának vezetője elmondta, hogy a terméket úgy kell elképzelni, mint a védjegyet a kiváló magyar élelmiszerek esetében.
Szintén megtudtuk, hogy csak azok a konstrukciók kaphatják meg a minősítést, amelyek az MNB által szabott kritériumoknak megfelelnek. Az egyik ilyen feltétel, hogy a kamatperiódus hossza három, vagy annál több év legyen, valamint, hogy
a hitelező által választott referenciaértékhez viszonyított kamatfelár nem haladhatja meg a 3,5 százalékpontot.
A szakértő elmondta, fontos előnyt jelent, hogy az új hiteleknél a tőkének már az első pillanattól fogynia kell, és a határidők és a díjak kapcsán is kereteket szab a bankoknak.
A Magyar Nemzeti Bank ősszel reklámkampányt indít a fogyasztóbarát hitelek népszerűsítésére és emiatt október elejétől dömpingre számítanak a piacon.
Ugyanakkor a GDN Ingatlanhálózat Hitelközpontjának vezetője még mindig úgy gondolja, hogy fontos alaposan utánajárni minden lehetőségnek.
Szerinte az ügyfelek 70 százalékának biztosan kedvező lesz majd a fogyasztóbarát hitel,
de az emberek élethelyzetétől is függ, hogy kinek mi a legmegfelelőbb, hiszen nincs rá garancia, hogy mindenkinek a kirakattermék a legjobb választás.