A Christie’s aukciósház belép az online piacra

Crowds sit in front of Amedeo Modigliani's "Nu couche" during the "Artist Muse: A Curated Evening Sale" November 9, 2015 at Christie's New York November 9, 2015. The painting sold for USD170,405,000. AFP PHOTO / TIMOTHY A. CLARY Várakozók az aukció előtt. Csillagászati áron, 170,4 millió dollárért (50 milliárd forintért) kelt el a Christie's hétfő esti New York-i árverésén Amedeo Modigliani Nu couché című aktfestménye. A kínai vásárló minden idők második legmagasabb művészeti árverési összegét fizette ki a százéves képért
Vágólapra másolva!
A Christie's cég vezetése úgy gondolja, hogy a vevők igényeinek kielégítése miatt váltaniuk kell és nekik is el kell kezdeniük online aukciókat szervezni a hagyományosak mellett.
Vágólapra másolva!

A mai rohanó világban az aukciók kedvelői egyre kevésbé érnek rá végigülni egy több órás licitet. Sokan szeretnének otthonuk kényelméből, akár nyaralás közben vagy éppen a tengerpartról licitálni.

Továbbra is kétféleképpen lehet lebonyolítani az aukciót.

A hagyományos aukciók mellett most már az egyre népszerűbb online árverések is elérhetőek az ügyfelek számára.

Az igazán izgalmas része a dolognak, hogy az online árverés is kétféleképpen történhet. Az egyik a hagyományos, tehát mindenki licitál, akárcsak egy online boltban,

a másikat viszont ugyanúgy levezetik, mint egy igazi árverést.

A cég szerette volna, hogy a kényelem mellett megmaradjon az árverés hangulata is, ezért ugyanúgy egy kikiáltó vezeti az online liciteket is. Így az ügyfél tényleg úgy érezheti magát, mintha egy igazi aukciósházban lenne, miközben otthonról, a fotelból küldi az árajánlatokat.

Csillagászati áron, 170,4 millió dollárért (50 milliárd forintért) kelt el a Christie's New York-i árverésén Amedeo Modigliani Nu couché című aktfestménye. Forrás: AFP/Timothy A. Clary

Az online árverések száma egyre nő, ezért a kikiáltóknak és az aukciós házaknak is hozzá kell szokniuk ehhez az újfajta dologhoz.

Az előző évben online aukciókon a műtárgyak 8,3 százalékát adták el. Ez a szám 2013-ban még alig 4 százalék volt.

Robin Kermond kommunikációs tréner készíti fel a kikiáltókat az újfajta kihívásra. Szerinte az online aukciók levezetése nagyon hasonlít a televíziós műsorvezetők munkájához. A különbség csak annyi, hogy ott egy stúdióban ülnek, itt viszont saját számítógépükre és videós eszközeikre kell hagyatkozniuk.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Daniel Naupold

Mivel általában az aukció levezetője csak az ügyfél helyszínét látja felvillanni a képernyőjén, ezért különböző módszereket kell elsajátítaniuk ahhoz, hogy folyamatosan tudják tartani a kapcsolatot a licitálókkal.

Fontos különbség még az is, hogy az emberek mennyi pénzt hajlandók ilyen típusú liciteken elkölteni. A Financial Times szerint az online árveréseken

hajlamosabbak olcsóbb műtárgyakat vásárolni, főleg 5 ezer dollár alatti értékben.

A Christie's idén már bezárt egy aukciósházat, ez pedig azt jelzi, hogy a cég még nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni az online licitekre, mert az ezzel kapcsolatos a visszajelzések pozitívak voltak.