A Heineken – a világ második legnagyobb sörvállalata – közzétette az első félévre vonatkozó jelentését. Az első hat hónap profitja felülmúlta a várakozásokat, melyet leginkább két tényező hajtott:
A késői időpontra eső húsvét, illetve a viszonylag korán kezdődő és meleg nyár.
A holland gyár legnépszerűbb terméke Európában a Heineken volt, de a mexikói Sol és a dél-kelet ázsiai Tiger is fontos szerepet játszottak a vállalat nyereségének növekedésében.
Összességében mind a négy régióban növekedtek a Heineken eladásai,
amelyet Ázsia és Afrika hajtott a leginkább.
Kontinensenként azonban meglehetősen kiegyenlítetlen volt a kép, Etiópia és Dél-Afrika ellensúlyozta a nigériai visszaesést, míg az amerikai régiót Mexikó vitte a hátán – írja a CNBC.
A profit Európában volt a legnagyobb, leginkább Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában emelkedtek az eladások.
A vállalat működési profitja 5,9 százalékkal nőtt, és 1,81 milliárd euró volt.
Ez a várakozásoknál nagyobb, az elemzők 1,76 milliárd euróra számítottak.
Kérdéseinkkel megkerestük a Heineken magyarországi leányvállalatát is. Bors Kata, a Heineken Hungária kommunikációs vezetője szerint a prémium szegmens tovább erősödött,
jól teljesítenek a cseh sörök, a sörkülönlegességek, de a mainstream szegmens is stabil maradt.
Utóbbi azért jó hír, mert itt az elmúlt években csökkenés volt megfigyelhető.
A kivételesen napsütéses, meleg idő hatására az ízesített sörök és radlerek forgalma is kiemelkedő. A Heineken Hungária esetében az idei szezon nagy sikere a Soproni Óvatos Duhaj IPA, és
már a bevezetés évében kapacitásbővítésen dolgozik a gyár,
hogy kiszolgálja az intenzív keresletet.
A Soproni IPA az elmúlt évek nagy sörös sikere, az italt korábban az Origo is tesztelte.
Emellett idén először elérhető meggyes lambic sör, a Mort Subite is, valamint továbbra is jól teljesít a Krusovice portfolió. A Heineken márka idén egy alkoholmentes variánssal egészült ki,
a Heineken 0,0%-kal, amely szintén népszerű a fogyasztók körében.