Egy légitársaság nem hagyhatja hátra az utasait

Foglalkozás KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ pilóta pilótafülke SZEMÉLY
Budapest, 2012. március 26. Egy pilóta ellenőrzi a műszereket a Ryanair - ír központú - európai diszkont légitársaság egyik Boeing 737-800 típusú repülőgépén, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
Sem vihar, sem műszaki hiba nem mentesíti a cégeket attól, hogy hazaszállítsa az utasokat - állítja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, miután a Ryanair Budapestre tartó járata Pozsonyban szállt le, az utasokat pedig ott hagyta.
Vágólapra másolva!

A FEOSZ ezért azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket, és ahhoz mellékeljék a kárt igazoló bizonylatokat.

A Pozsonyban maradt utasok

követelhetik a hazaút és a jegyár megtérítését.

Ha ennek nem tesz eleget a társaság, akkor forduljanak a békéltető testülethez.

Forrás: MTI/Mohai Balázs

Az Európai Bíróság kimondta, azokat az utasokat, akik több mint három órát késtek, kártalanítás illeti meg, akárcsak azokat, akiknek törölték a járatát. Mivel a Ryanair Madridból Budapestre tartó gépe ebben az esetben máshol szállt le,

úgy kell kezelni, mintha törölték volna a járatot.

A FEOSZ úgy véli, hogy a légitársaságnak a teljes jegyárat meg kell térítenie. Kiemelték: az utasoknak járt volna az ingyenes étkezés, frissítő, továbbá két telefonhívás, faxüzenet vagy e-mail küldés biztosítása. A szövetség szerint fontos, hogy a fogyasztók megőrizzék a vásárláskor kapott bizonylatokat, hiszen így tudják bizonyítani költségeiket.