A nagyáruházak forgalma megugrott, a kisboltok vegetálnak

aldi bolt üzlet élelmiszer közért
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
A kereskedelem átlaga felett tudták növelni bevételeiket 2016-ban az élelmiszereket és napi cikkeket kínáló multi áruházláncok Magyarországon, míg a kis élelmiszerboltok jóval az átlag alatt teljesítettek. Feltehetően az Aldi forgalma nőtt a leggyorsabban, de még mindig biztos piacvezető a Tesco.
Vágólapra másolva!

A nagy üzletláncok egy része már közzétette a tavalyi évi mérlegbeszámolóját. Másik részük viszont nem december legvégén, hanem az év más hónapjaiban zárják pénzügyi évüket. Az élelmiszerek, napi cikkek piacán öt áruházlánc adatai ismertek – Aldi, Penny, Spar, Dm, Rossmann –, a többié a tavaszi szezon lezárása után lesz megismerhető.

Az Aldi nőtt a legjobban az elmúlt két évben a már ismert piaci beszámolók szerint Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A Blokkk.com összefoglalója szerint a mostanában közzétett mérlegbeszámolókból kitűnik, hogy az élelmiszeres, napi cikkeket kínáló multi áruházak a kereskedelem átlaga felett tudták növelni bevételeiket 2016-ban, hiszen a kiskereskedelmi forgalom egésze 4,7 százalékkal nőtt.

Ezen belül azonban az élelmiszerboltok forgalma mindössze 2,8%-kal bővült, vagyis a hazai élelmiszer-kisboltok többsége csak az átlag alatt mocorgott a piaci eredményeket tekintve.

Az élelmiszerpiacon a diszkontok nyomulnak a leggyorsabban,

hiszen előreláthatóan a Lidl mutatói sem adnak majd okot sok panaszra.

Nettó árbevétel, milliárd forint
2015 2016 változás (%)
Aldi 108 133 123
Penny Market 176 188 107
Spar (a franchise boltok nélkül) 414 438 106
Dm 69 76 110
Rossmann 56 62 111

Forrás: blokkk.com

  • Az Aldi már 2015-ben is 20 százalékkal növelte forgalmát, így két esztendő alatt közel másfélszeresére ugrott.
  • A sajtóból már ismert, hogy a régóta piacvezető Tesco biztosan őrzi első helyét. Árbevétele 3 százalékkal nőtt, nettóban 576 milliárdról 595 milliárd forintra, teljes forgalma 2016-ban túllépte a 750 milliárd forintot.
  • A Spar csoport teljes árbevétele 516 milliárd forintra hízott, 5 százalék körüli növekedés mellett, amiben a franchise boltjai is benne vannak.
  • Nagy birkózás folyik a Lidl és az Auchan között, mindkét lánc forgalma a 350-400 milliárdos sávba esik.
  • A Penny feltehetően túllépte a 220 milliárdos bevételi szintet 2016-ban.