Soha nem látott csúcson a hazai autógyártás

Szijjártó Péter
Győr, 2017. május 23. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke az Audi Hungária épülő győri karosszériaüzemében tartott sajtótájékoztatójukon 2017. május 23-án. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
A magyar autóipar termelési értéke tavaly rekordösszegre, 7874 milliárd forintra nőtt, az Audi konszern legújabb beruházásai pedig hozzájárulnak a termelés további növekedéshez - emelte ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Audi Hungária Zrt. győri sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke bejelentette: két hét múlva kezdődik az elektromotorok és az új járműmodell, a Q3-as egyes elemeinek gyártása. A sorozatgyártás pedig jövőre, illetve a Q4-es típusé 2019-ben kezdődhet el Győrben. Az elnök hangsúlyozta, hogy

a teljes hajtástechnika az Audi első akkumulátoros autóihoz Magyarországról kerül ki a jövőben.

Az új típusok karosszériaelemei egy 80 ezer négyzetméter alapterületű új csarnokban készülnek, ahol 700 robot segíti majd a munkát. Továbbá bővült a vállalat szerszámgyára és a felsőoktatási rendszere is - ismertette.

Nem érinti az európai válság a hazai autóipart

A magyar autóipar minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazata, amely az európai válságjelenségek ellenére is bővült és bővülőben van. Csak az elmúlt évben 2600 új munkahelyet teremtett a négy autógyártó, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki, amelyek együttesen 17 400 embernek adnak munkát.

Szijjártó: Új lendületet kaphat a gazdaság

Szijjártó Péter elmondta: 10 milliárd forint értékű beruházást biztosított az Audi ahhoz, hogy ezer szakembert képezzenek ki az elektromotorok gördülékeny gyártásához. Az új karosszériaüzem pedig több mint 100 milliárd forintos fejlesztést jelent a cég részéről. Mindez "kivételes bizalom az Audi részéről Magyarország felé" - fogalmazott Szijjártó Péter.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke az Audi Hungária épülő győri karosszériaüzemében Forrás: MTI/Krizsán Csaba

Véleménye szerint ezek a beruházások lendületet adnak a magyar gazdaságnak és hozzájárulnak ahhoz, hogy az autóipari termelés tovább nőjön, így

az idén megdőlhet az iparág tavalyi, közel 8 ezer milliárd forintos rekord kibocsátása.

Hozzáfűzte, hogy az emelkedés már az idei év első negyedében 5,2 százalékos volt.

A miniszter kitért a német-magyar gazdasági kapcsolatokra is, és az Audi fejlesztéseit az együttműködés egyik sikertörténetének nevezte. A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly több mint 47,5 milliárd eurót ért el, és ebben az évben is már 7 százalékos növekedést mutat - részletezte.

Több mint 8 milliárd eurónyi beruházás

Győrben gyártják már az Audi A3 Limousine, az A3 Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Audi TT Roadster modelleket. A vállalat tavaly év elején jelentette be, hogy a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül át a Q3 sorozatgyártása, majd egy évvel később indul a megyeszékhelyen egy új modell, a Q4 sorozatgyártása is.

Idén még a tavalyi rekordévnél is jobb eredményt érhet el a hazai autóipar Forrás: MTI/Krizsán Csaba

Az Audi Hungária Zrt. 7,136 milliárd euró árbevételt ért el 2016-ban.

A vállalat közel 2 millió motort és mintegy 123 ezer járművet gyártott tavaly.

A magyarországi vállalat az 1993-as alapítása óta 8,3 milliárd euró értékű beruházást valósított meg, dolgozóinak száma meghaladja a 11 ezret. Az Audi Hungária a Wolkswagen Konszern 30-nál több telephelyét látja el erőforrásokkal.

A GDP tíz százaléka jön innen

Magyarországon 620 járműipari vállalat működik, ezek több mint százezer embernek adnak munkát, és évente tizenötmilliárd euró termelési értéket állítanak elő. A teljes magyar ipari termelés tizennyolc, a GDP-nek pedig tíz százalékát adja a járműipar, az export negyede is innen származik.

A járműgyártó cégek árbevételének 92 százaléka a külpiacokról jön, a Magyarországon gyártott motorok négyötödét,

az autók kilencven százalékát exportálják.

A nagy gyártókon túl a világ húsz legnagyobb, közvetlen autóipari beszállítójából tizenöt van jelen Magyarországon.