Így tervezik meg nyaralásukat a magyarok

vízminőség, eu, strandolás, nyaralás, ürdőzők a Balatonban a szigligeti strandnál
Fürdőzők a Balatonban a szigligeti strandon ( korábbi felvétel).
Vágólapra másolva!
A GKI Digital 2017 áprilisában készített kutatást a belföldi szálláshelyek körében. Ebből kiderült, hogy tavaly a belföldi foglalások forgalmának 68 százaléka már online történt. Offline módon ennék jóval kevesebb értékben, 29,5 milliárdért foglaltak szállást. A szállás.hu és a booking.com a két legnépszerűbb oldal Magyarországon.
Vágólapra másolva!

A KSH adatai szerint a belföldi vendégektől származó, összesített szállásdíj bevétel mintegy

92 milliárd Ft volt 2016-ban.

A GKI Digital friss piackutatása szerint, ennek a forgalomnak 68 százaléka,

azaz mintegy 62 milliárd forint online foglalásokon keresztül érkezett.

A forgalmat három terület adja:

  • a szállásadók saját felületei (kb. 33 milliárd forint),
  • az online szállásközvetítők (kb. 21,5 milliárd forint),
  • valamint a kuponos közvetítők (kb. 8,1 milliárd forint).
Egyre több az online szállásfoglalás Forrás: GKI

A külföldi vendégek további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban,

itt egyeduralkodónak tekinthető a booking.com.

A GKI Digital szálláspiaci kutatásában részt vett szálláshelyek forgalmi adatai szerint, 2016-ban a belföldi utazások tekintetében az online szállásközvetítők között

a szállás.hu súlya volt a legnagyobb 45 százalékkal,

míg a kuponos modellben működő oldalak között a maiUtazás.hu szerepe volt a legjelentősebb.

Az online szállásközvetítő piac 2016-ban már egyértelműen a 2 legnagyobb szereplő térnyeréséről szólt. Miközben a magyar hátterű szállás.hu a belföldi utazók tekintetében dominál, addig a booking.com a külföldi vendégek esetében tekinthető egyeduralkodónak.

A Booking.com és a Szállás.hu a piacvezető Forrás: GKI

Utóbbi a belföldi közvetítések tekintetében egyelőre nem veszélyezteti a piacvezető helyzetét, ugyanakkor a kisebb szereplőket már mind maga mögé utasította a

közel 33 százalékos becsült piaci részesedésével.

Itt még mindig pörög a kuponpiac

Miközben a bónusz/kupon-láz összességében már lecsillapodóban van,

az üzleti modell szálláspiaci értelemben él és virul.

Az online közvetítői piachoz hasonlóan itt is a legnagyobb szereplők dominanciája figyelhető meg.

Nyaralás a Balatonnál, illusztráció Forrás: MTI/Varga György

A piacot egyértelműen uraló

maiUtazás.hu mellett mindössze a Szállásguru tudja tartani a versenyt,

miközben a többiek súlya a belföldi szállások vonatkozásában már egy számjegyű százalékos szintre csökken.