A KSH adatai szerint a belföldi vendégektől származó, összesített szállásdíj bevétel mintegy
92 milliárd Ft volt 2016-ban.
A GKI Digital friss piackutatása szerint, ennek a forgalomnak 68 százaléka,
azaz mintegy 62 milliárd forint online foglalásokon keresztül érkezett.
A forgalmat három terület adja:
A külföldi vendégek további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban,
itt egyeduralkodónak tekinthető a booking.com.
A GKI Digital szálláspiaci kutatásában részt vett szálláshelyek forgalmi adatai szerint, 2016-ban a belföldi utazások tekintetében az online szállásközvetítők között
a szállás.hu súlya volt a legnagyobb 45 százalékkal,
míg a kuponos modellben működő oldalak között a maiUtazás.hu szerepe volt a legjelentősebb.
Az online szállásközvetítő piac 2016-ban már egyértelműen a 2 legnagyobb szereplő térnyeréséről szólt. Miközben a magyar hátterű szállás.hu a belföldi utazók tekintetében dominál, addig a booking.com a külföldi vendégek esetében tekinthető egyeduralkodónak.
Utóbbi a belföldi közvetítések tekintetében egyelőre nem veszélyezteti a piacvezető helyzetét, ugyanakkor a kisebb szereplőket már mind maga mögé utasította a
közel 33 százalékos becsült piaci részesedésével.
Miközben a bónusz/kupon-láz összességében már lecsillapodóban van,
az üzleti modell szálláspiaci értelemben él és virul.
Az online közvetítői piachoz hasonlóan itt is a legnagyobb szereplők dominanciája figyelhető meg.
A piacot egyértelműen uraló
maiUtazás.hu mellett mindössze a Szállásguru tudja tartani a versenyt,
miközben a többiek súlya a belföldi szállások vonatkozásában már egy számjegyű százalékos szintre csökken.