Az elektromos autó gyártása most kezdődött, és az első negyedévben azért a tervezettnél nagyobb költséggel járt. A költségek 32 százalékkal nőttek, miközben a bevételek csak 18 százalékos növekedést mutattak. A hírre esett ugyan az árfolyam, ám korábban, a Model 3 bejelentése után szárnyaltak a papírok.
A Model 3 kezdő ára 35 ezer dollár lesz, aminél a már futó Model S kétszer drágább. Épp ezért a szakértők attól tartottak, hogy az új autó kannibalizálni fogja az S eladásait. Musk szerint ezzel nem lesz gond, mert folyamatos a fogyasztók tájékoztatása, így egyértelmű lesz az egyes modellek közti különbség.
Arra a kérdésre, hogy mégis hogyan nyomja majd le a Tesla az Apple-t, Musk azt mondta:
a vállalat olyan automatikus gyártási folyamatot fejlesztett ki, amellyel megelőzik az összes több autógyártót.
A cég sokkal jobb lesz azáltal, hogy olyan gépeket épít, amelyek megépítik a gépeket. A robotok programozása, ahogyan egymással kommunikálnak, sokkal összetettebb szoftvert igényel egy autó összerakásánál. Szerinte ezt nagyon nehezen másolja majd le bármelyik másik vállalat. Azt mondta:
Nem lennék a helyükben.
Musk azt is mondta: a Tesla belefutott már abba a hibába korábban, hogy nem tudta teljesíteni a saját maga által meghatározott termelési célokat. Megpróbálták ugyan leküzdeni az X modell gyártásának problémáit, ám a cég újabb kihívással néz szembe: a mostani 76 ezer autóról 2020-ra évi egymillióra kell feltolni a gyártási kapacitást.
Musk szerint a cég következő modelljével, az Y-nal egyértelműen vezető szerepet fog elérni a többi gyártóval szemben.
A Modell Y egy crossover sport felszereltségű autó lesz, és ugyanazt az árfekvést célozza meg, mint a 3-as. Az autót egy olyan új gyárban fogják összerakni, amely más szintet képvisel majd minden más autógyárhoz képest.