Félelmetes mennyiségű biciklit állított forgalomba Kínában a hat legnagyobb közbringarendszer kiépítésével foglalkozó cég.
Összesen már 2 millió kerékpárt lehet bérelni
a magyar Bubihoz hasonló állomásokból az ország területén.
Bár a 2 millió nem tűnik nagy számnak Kína lakosságához képest (1 ezrelék), de akkor is érdemes összehasonlítani ezt a számot a világ más nagyvárosaival.
A rekordot Sanghaj tartja, csak itt 450 ezer kerékpár van.
További három kínai városban (Pekingben, Kantonban és Sencsenben) van még 100 ezres állománya az egyik vállalkozásnak, a Mobike-nak – írja a Financial Times.
Hogy mekkora számokról beszélünk, érdemes viszonyításképp megemlíteni, hogy
Londonban 13 600 kerékpárt állított forgalomba a Santander Cycles,
míg 10 ezer biciklit lehet kölcsönözni a New Yorkban a Citi Bike jóvoltából.
Budapesten a Bubi rendszerében 1286 darab kerékpár és 112 gyűjtőállomás üzemel.
A kínai piac már így is óriási, a versenytársak között hatalmas a verseny. A két legnagyobb cég (Ofo és Mobike) mobilalkalmazása több mint 9 millió aktív felhasználóval bővült havonta 2016 utolsó négy hónapjában.
Az Ofo lett az első olyan biciklikölcsönző vállalat a világon, amelynek
cégértéke elérte az 1 milliárd dollárt.
A China Europe International Business School számításai szerint minden Mobike-biciklit naponta átlagosan 2,3 alkalommal kell kibérelni 1 jüan értékben (41-42 forint), hogy nullszaldós legyen az üzlet.
A kerékpárokat 1-2 jüanért lehet bérelni óránként a Mobike-nál.
Kínában legalább nyolc közbringázással foglalkozó startup kapott már jelentős tőkebefektetést.