Óriási üzlet a kínai Bubi

kínai közbringarendszer
--FILE--Bicycles of Chinese bike-sharing services Mobike (orange), ofo (yellow) and Xiaoming Danche, or Xiaoming Bike (blue) are lined up at a parking lot in Shanghai, China, 28 February 2017. With Shanghai's streets and sidewalks being subsumed by waves upon waves of shared bikes, the city government has finally had enough and is telling the bike-sharing companies, no mo' bikes! Over the past year, bike-sharing services like Mobike and Ofo have been blowing up popularity in China. While the bikes may be an environmentally-friendly alternative to vehicles, they have created some serious headaches for officials charged with making sure that traffic runs relatively smoothly in China's crowded urban centers.
Vágólapra másolva!
Kínában mindig is népszerű közlekedési eszköz volt a kerékpár. A technológia fejlődésével most gombamód szaporodni kezdtek a közbringarendszerek a legnagyobb városokban, mára kétmillió ilyen jármű áll rendelkezésre az ázsiai országban.
Vágólapra másolva!

Félelmetes mennyiségű biciklit állított forgalomba Kínában a hat legnagyobb közbringarendszer kiépítésével foglalkozó cég.

Összesen már 2 millió kerékpárt lehet bérelni

a magyar Bubihoz hasonló állomásokból az ország területén.

Bár a 2 millió nem tűnik nagy számnak Kína lakosságához képest (1 ezrelék), de akkor is érdemes összehasonlítani ezt a számot a világ más nagyvárosaival.

Közbringaparkoló Sanghaj belvárosában. A Mobike (narancs), Ofo (citrom) and Xiaoming Bike (kék) cégek különböző színekkel képviseltetik magukat Forrás: AFP/Imaginechina/Bai Kelin

A rekordot Sanghaj tartja, csak itt 450 ezer kerékpár van.

További három kínai városban (Pekingben, Kantonban és Sencsenben) van még 100 ezres állománya az egyik vállalkozásnak, a Mobike-nak – írja a Financial Times.

Hogy mekkora számokról beszélünk, érdemes viszonyításképp megemlíteni, hogy

Londonban 13 600 kerékpárt állított forgalomba a Santander Cycles,

míg 10 ezer biciklit lehet kölcsönözni a New Yorkban a Citi Bike jóvoltából.

Budapesten a Bubi rendszerében 1286 darab kerékpár és 112 gyűjtőállomás üzemel.

A kínai piac már így is óriási, a versenytársak között hatalmas a verseny. A két legnagyobb cég (Ofo és Mobike) mobilalkalmazása több mint 9 millió aktív felhasználóval bővült havonta 2016 utolsó négy hónapjában.

Az Ofo lett az első olyan biciklikölcsönző vállalat a világon, amelynek

cégértéke elérte az 1 milliárd dollárt.

A China Europe International Business School számításai szerint minden Mobike-biciklit naponta átlagosan 2,3 alkalommal kell kibérelni 1 jüan értékben (41-42 forint), hogy nullszaldós legyen az üzlet.

A kerékpárokat 1-2 jüanért lehet bérelni óránként a Mobike-nál.

Kínában legalább nyolc közbringázással foglalkozó startup kapott már jelentős tőkebefektetést.