Jó hír karácsony előtt: kevesebb lehet a hamis játék

Lego Batman - A film
Vágólapra másolva!
Több világmárka is küzd a – leginkább – kínai hamisítványok ellen, amelyek óriási károkat okoznak az eredeti terméket gyártó vállalatoknak. Az egyik ilyen nagy károsult a Lego, mert olyan másolatok is készülnek, amelyeket még a Lego igazgatója sem tud megkülönböztetni az eredetitől. A dán vállalat most fontos pert nyert Kínában. 
Vágólapra másolva!

A Lego a világ egyik legnépszerűbb játékgyártója, a dán vállalat eladásai 2016-ban rekordot döntöttek.

A Lego világszerte

75 milliárd építőelemet adott el,

legkedveltebb modelljük a Star Wars Millenium Falconja volt.

A Legónak több országban vannak üzemei, többek között Magyarországon is készülnek a jellegzetes műanyag építőelemek. Júliusban arról számoltunk be, hogy a nyíregyházi gyár 2016-os árbevétele 32,9 milliárd forint volt.

Növekedett az eredmény is, ez 788 millió forintra rúgott.

A Lego Kínában is nyitott gyárat 2016-ban, ahol évente több milliárd építőelem készül.

Azonban óriási kárt okoz a dán vállalatnak a rengeteg hamisítvány,

melynek nagy része szintén Kínából származik.

A dán Lego Group nyíregyházi gyára 2011-ben Forrás: MTI/Balázs Attila

A hamisítványok olyan jó minőségűek, hogy Richard Wong, a kínai üzem vezetője sem tudta megkülönböztetni az eredetit a másolattól.

A vállalat a hamisítványok elleni harc első lépéseként pert nyert két kínai vállalat ellen, amelyek a Bela nevű hamisítványokat dobták piacra – írja a BBC.

Peter Thorslund Kjaer, a Lego Group jogi szakértője szerint a bírósági döntés üdvözítő, és erőt ad ahhoz, hogy

A Lego közlése szerint a döntés már szeptemberben megszületett, de nem adtak ki közlemény addig, amíg a fellebbezési határidő le nem járt.

A Lego bevételeihez jelentősen hozzájárult a Lego Batman film is Forrás: InterCom

Az ítélet azért fontos, mert precedenst teremthet a jövőben a hasonló jogi esetekben, így

a kínai hamisítványok elleni harc hatékonyabb lehet.

A nem eredeti legók terjedésének megállítása pont Ázsiában lenne kulcsfontosságú, hiszen míg a cég eladásai Európában és Észak-Amerikában estek, addig Ázsia pörgette az eladásokat.