Az Apple már a zenéiről felismeri a vásárlóit

Apple sales iPhone 8 and 8 Plus in Japan Japan APPLE Tokyo Iphone 8 Omotesando Avenue telecom shop
TOKYO, JAPAN - SEPTEMBER 22 : Customers inspect new iPhone 8 and plus models at a telecom shop in Omotesando Avenue in Tokyo, Japan on September 22, 2017. Apple sales its new iPhone models Apple 8 and 8 plus through famous stockiest at the high-end shopping neighborhoods in Tokyo, and will start to sale in Japan the New Iphone X in the beginning of the month on October 2017. David Mareuil / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Az Apple nemrég bejelentette, hogy felvásárolta a népszerű zenefelismerő alkalmazást, a Shazamot. A megállapodás a Recode forrásai szerint 400 millió dollár értékű volt. A kaliforniai cég nem a kapkodó felvásárlásairól híres, az idén ez mindössze az ötödik vételük volt, fennállásuk alatt pedig a 68.
Vágólapra másolva!

Az Apple bejelentette, hogy 400 millió dollárért felvásárolták az egyik legismertebb zenefelismerő alkalmazást, a Shazamot. A Shazam felhasználói bázisa óriási, egyes források szerint az alkalmazást

egymilliárdszor töltötték le és 120 millió aktív felhasználója van.

A használói 20 millió zenére keresnek rá a Shazam segítségével naponta, a cég hivatalos honlapja alapján. A felhasználók pedig hűségesek, ami az Apple számára még több vásárlót jelenthet, főleg a saját zenei platformjukon.

Shazam Forrás: Shutterstock

Az Apple Music olyan zenei oldal, ahol előfizetés ellenében szabadon hallgathatók az oldalon elérhető zenék. Működését leginkább a Spotifyhoz lehetne hasonlítani.

A Shazamot 1999-ben alapították, és akkoriban egyedüliként tarolt a piacon, bevételeinek nagy részét reklámokból szerzi a vállalat. Az alkalmazás reklámokat dob fel a felhasználónak, míg a szoftver a felismerni kívánt zeneszámon dolgozik.

Shazam Forrás: Shutterstock

Az alkalmazáson belül láthatóak még kisebb reklámok is az oldalon, ahol a felismert dalok megjelennek.

Mindemellett a vállalatnak abból is származik plusz bevétele, hogy a számok felismerése után különböző zene-streamelő platformokra irányít át, ahol a teljes szerzemény meghallgatható, vagy megvehető. Ilyen többek között az Apple Music és a Spotify.

Az Apple az utóbbi időben nagyon igyekszik bizonyítani, hogy több mint egy mobilgyártó, ezért egyre több hasonló befektetéssel próbálja bővíteni kínálatát. A kaliforniai vállalat így elsősorban olyan cégekbe és szoftverkészítőkbe fektet, amelyek már bizonyítottak a piacon és lehetőleg komoly felhasználói bázissal rendelkeznek.

illusztráció Forrás: AFP/Christof Stache

A felhasználók adatai külön fontosak, hiszen az adat a digitális világ olaja.

A Shazam tudja, hogy az emberek mikor, hol és mit hallgatnak és ez azért fontos az Apple-nek, mert így tudja felvenni a versenyt az olyan nagy zenei stream-szolgáltatókkal, mint a Spotify.

Tim Cook az Apple vezérigazgatója Forrás: AFP/Bernd Thissen

A Shazam kezdetben egyeduralkodó volt a maga piaci szegmensében, de azóta több versenytársat kapott. A SoundHound, valamint a Tencent által vezényelt QQ Music mind rendelkeznek zenefelismerő funkciókkal, sőt a QQ Music gyakorlatilag a teljes kínai piacot uralja.

Éppen ezért a Shazamnál is dolgoznak az újításokon. Az egyik ilyen funkció például az, amelyik már nem csak a zenéket, hanem a különböző filmek plakátjait is felismeri, majd amikor közölte az eredményt, a filmmel kapcsolatos, addig nem látott tartalmakat kínál a felhasználónak.