Akar ön Walmart-beszállító lenni?

Wal-Mart to create 10,000 jobs in the United States Horizontal
(FILES) This file photo taken on November 23, 2012 shows shoppers at a Walmart store in Paramount, California. The US retail giant Wal-Mart announced January 17, 2017 it wants to create 10,000 jobs in the United States in 2017, a few days before the inauguration of Donald Trump, who has been pressing companies to expand their business on US soil. / AFP PHOTO / FREDERIC J. BROWN
Vágólapra másolva!
Elindult az Open Doors America elnevezésű kereskedelmi program, vagyis bármelyik kkv lehet az amerikai Walmart beszállítója - ha átmegy az ötlépcsős rostán. A programot egy üzleti tanácsadó cég, a Webprimed indította el Magyarországon, amely egyebek mellett a Walmart számára keres beszállítókat.
Vágólapra másolva!

A program kétségkívül megkönnyítheti az exportképes kkv-k dolgát a világ egyik legnagyobb piacának meghódításában, de érdemes azért reálisan felmérni a lehetőségeket. Az ideális jelöltnek ugyanis megfelelően tőkeerősnek, kell lennie, elengedetetlen a stabil gyártói kapacitás és minőség, ráadásul elvárás, hogy a cégben komoly növekedési potenciál legyen.

Vagyis az a cég, amelyik arra sem képes, hogy a hazai kiskereskedelmi láncok beszállítója legyen, az feleslegesen ácsingózik az amerikai piac felé.

A szentély Forrás: AFP/Frederic J. Brown

A szerencsés és elég stabil, erős cégek ugyanakkor lehetőséget kaphatnak, hogy bekerüljenek ​az​ ​USA​ ​legnagyobb​ ​kiskereskedelmi​ ​hálózatába - pontosabban az online piacterére. Önállóan egy átlagos magyar kisvállalkozás számára jelentős befektetéssel járna a piacra lépés, hiszen gazdasági szabályozások és vállalati specifikációk sokaságának kell megfelelni, s ebben az USA-beli székhely a legkisebb feladat. E folyamat végigvitele a közvetlen piaci tapasztalat mellett több tíz, akár száz millió forintot igényel és egy, esetenként két évig is eltarthat.

Az Open Doors America szolgáltatásán keresztül minden jóval egyszerűbb - bár a cég diszkréten elhallgatja egyelőre, hogy mennyibe is kerül mindez a leendő beszállítónak.

A kiválasztott jelentkezők egy ötlépcsős előkészítési fázison mennek keresztül, amelynek során a program szakemberei célzott stratégiai és terméktanácsadás keretében hozzáigazítják a márkát az áruházlánc belső elvárásaihoz, kialakítják a termék online és offline áruházi jelenlétét, létrehozzák a szükséges dokumentációt, valamint elkészítik és személyesen lebonyolítják a beszállítói prezentációkat az áruházlánc amerikai központjában.