Ebben a New York-i szállodában minden eladó – még a csillár is

Kristály csillár
Vágólapra másolva!
A New York-i Baccarat szállodában novembertől már minden italhoz kérhetjük, hogy kristálypohárban szolgálják fel. De ezen felül minden kristálytermék, ami a hotel területén található, megvásárolható.
Vágólapra másolva!

A presztízs lakosztályok éjjeliszekrényén található szikrázó vázák 440 dollárba (116 ezer forint), a Petit szalonban a Zenith gyertyatartók gyémántvágással és kiegészítőkkel 2 505 dollárba (660 ezer forint) kerülnek. A limitált Belle Époque váza a Grand Salonban már 37 ezer dollár (9,7 millió forint), míg a földszinti bejáratnál ragyogó csillárok 216 ezer dollárt (57 millió forint) érnek – és így a legdrágább vásárlási tételnek is minősülnek.

Hermann Elger, a Baccarat Hotels and Resorts ügyvezető igazgatója

szerint ez nem a vásárlás, hanem „tapasztalati beszerzés”.

És bár a szállodai cikkek hivatalos katalógusa 180 darabból áll, azt mondja, a megfelelő áron, „minden potenciálisan értékesíthető”.

Hogyan működik?

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Amikor a vendégek a Baccarat bárjában vagy társalgójában ülnek, két menüsor közül választhatnak: az egyik az ételt és italt tartalmazza, a másik a kristálykészletet is.

Az értékesítési rendszer finomhangolása egy hónapig tartott – mondta Elger.

Meg akart róla bizonyosodni, hogy az eladások bevezetése nem csökkenti a szálloda magas színvonalát.

Erre a megoldás igen egyszerűnek bizonyult: mikor a felszolgáló felveszi a rendelést, megkérdezi, hogy kristálykészletben kéri-e a vendég.

Azon vendégek számára, akiknek technikai kérdései vannak a gyártással kapcsolatban, vagy csak kíváncsiak egy adott termék tervezésére és történetére, egy 88 oldalas egyedi katalógus készült. Illetve rendelkezésre áll a „kristály nagykövete”, Florian Casanova, aki maître d'hôtelként – vagyis vezető felszolgálóként – van jelen, és ismeri a Baccarat szálloda minden termékét.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A vendégek a hotelben látott és használt termékek pontos mását vásárolhatják meg, de még kiszállításra is van lehetőség, ami a Baccarat egyedi, piros csomagolásában érkezik.

Bár a szállóvendégek nem terveznek üvegárut vásárolni, amíg New Yorkban vannak, ám bebizonyosodott, hogy lehet rájuk hatni, különösen akkor, amikor valamilyen érzelem köti őket a termékhez.

A szálloda mint bemutatóterem

A bemutatóteremként működő szálloda nem újkeletű dolog. Még a Mariottnak is van olyan weboldala, amely a szállodában megtalálható zuhanyfüggönyöket és fürdőköntösöket árulja.