A probléma helyet a megoldásra koncentrál
William Bao Bean, a shanghai székhelyű befektetőcég, a Chinaccelerator vezetője szerint a vállalkozásoknak meg kell tanulniuk leválni a saját ötleteikről. Elkezdenek beszélni a termékükről, ahelyett, hogy a problémáról beszélnének, amit meg akarnak oldani. Érdemes volna több időt szánni arra, hogy meggyőzzék a befektetőt: a megoldandó probléma valóban probléma.
Csak ezt követően jön el a legjobb pillanat arra, hogy megmutassa a cég, hogy pont az ő megldása a legjobb - tette hozzá.
Nem érti meg a leendő befektetőt
A befektetőket nem ugyanúgy kell megfogni. Ha meg akar győzni egy befektetőt a cég, tisztában kell legyen azzal, milyen stádiumban akar befektetni és mire van szüksége az invesztor, nem csak az a fontos, hogy a cég maga mit akar elérni – mondta Bay McLaughlin, a Hong Kong-i Brinc befektetési alap és inkubáror alapítója.
Fontos megérteni a befektetőcég modelljét, és jobb előre megbizonyosodni arról, hogy a tőkére vágyó társaság beleillik-e ebbe vagy sem.
Nem ismeri be a hibáit
Lehet azzal büszkélkedni, hogy a vállalkozás egy kéjutazás, valójában azonban ez visszájára fordulhat – mondta Raj Ganguly, a B Capital alapítója és partnere. A cégnek van irodája Los Angelesben, San Franciscóban és Szingapúrban társalapító pedig a Facebook alapító Eduardo Saverin.
A legnagyobb hiba, amit egy vállalkozó elkövethet, hogy a befektetőnek előadja, mekkora ász a cége és minden fenomenálisan jól működik – mondta Gaguly. Mind alapítottunk cégeket, szóval tudjuk, valójában hogy megy ez – tette hozzá. A valódi kihívások hozzátesznek a céghez. Azt akarjuk, hogy olyan cég legyen a partnerünk, aki a korábbi kihívások során tanult a saját hibáiból.