A legkisebb cégek kerülik az online bankolást

bankruptcy csőd
Piggy bank lying on side, coins nearby
Vágólapra másolva!
A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot - derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív kutatásából.
Vágólapra másolva!

A mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlájához. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él.

A legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel - mondta Búza Éva, a Garantiqa vezérigazgatója. A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe.

Kell a fizikai kapcsolat Forrás: PhotoAlto/Eric Audras

A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább "élő szóban", a bankfiókokban bonyolítják.

A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik ebben.