A „Joon" a francia „jeune" szóhoz hasonlóan hangzik kiejtéskor, amely „fiatal"-t jelent. Ezzel az új repülős brand a megcélzott korosztályra utal. A Joon-nál azt mondják: az egész koncepciót úgy építették fel, hogy a repülési szolgáltatással annak a generációnak a tagjait szólíthassák meg, akiknek élete a digitális technológiák körül forog. Terveik optimisták: azt remélik, hogy az új márka egyfajta életérzést is közvetít majd, és világszerte közösség épül köré.
A Joon az Air France mellett, de annak háttérére erősen támaszkodva kezdi meg működését. Például a pilóták jelentős része az Air France gépein teljesít szolgálatot. Részükre most külön munkaszerződés készül, az új repüléseikhez részben eltérő feltételrendszer tartozik majd. Igaz, arra vigyáztak az Air France-nél, hogy a kettő ne üsse egymást, és a pilóták mindkét név alatt repülve tudják vinni-hozni a gépmadarakat.
Az új légimárka gépei Párizsiból a de Gaulle reptérről emelkednek majd az égbe és először közepes távolságú európai célpontokra repülnek.
Népszerű desztinációkra viszik a Z-generáció tagjait, olcsóbb árakon mint a hagyományos légitársaságok, de a márka egyáltalán nem fapados járatként kíván a köztudatba kerülni. A cél elsősorban a digitális világ fiataljainak kiszolgálása, miközben
az üzleti tervek között szerepel az is, hogy a kontinensen kívüli, transzatlanti és ázsiai célpontok is elérhetővé váljanak járataikkal.
A járatok először hat géppel indulnak, majd jövőre négy, nagytávolsági utakra alkalmas repülő is érkezik a flottához. Ezzel nem titkoltan versenyre hívják a norvég társaságokat, amelyek igen népszerűek a tengerentúli repülési útvonalakon, az egyik skandináv diszkont pedig szédületes tempóban képes növelni utazóinak számát. Velük kíván konkurálni a Joon.
Az AirFrance-nál bizakodók: állítólag jól halad a márka beindítása, jelenleg épp a megfelelő színvilág véglegesítése zajlik az arculati elemekhez. Azt ígérik: szeptemberben már a részletes szolgáltatási feltételekről is tudnak tájékoztatást adni.