Világszerte egyre több áruház bővíti szolgáltatásait, melyek közül az egyik legkiemeltebb terület a házhoz szállítás. A folyamatosan bűvülő piacon az áruházak egyre több innovációval jelentkeznek.
Van olyan, amely gyorsassággal próbál a riválisok elé kerülni, míg egyesek a termékpaletta szélességével, korszerű telefonos alkalmazással próbálnak versenyben maradni. Még a McDonald's is beszállt az üzletbe.
A Walmart az Egyesült Államok legnagyobb áruházlánca, a cég árbevétele 482 milliárd dollár, amivel a világ legnagyobb árbevételű vállalata.
Ez forintra átszámítva 137 ezer milliárd forint.
Nem csoda, hogy a Walmart is próbál valami új ötlettel előállni, most egy elég vegyes fogadtatású rendszert tesztelnek.
Ennek lényege, hogy a nap végén a műszakjukkal végzett alkalmazottak
hazafelé menet kiszállítanak néhány rendelést.
Azok a munkások, akik saját autójukat használják, extra fizetést kapnak a plusz munkáért, és csak azon az útvonalon szállítanának házhoz csomagot, amelyen eleve is közlekednek – írja a Bloomberg.
Az áruházlánc több részletet nem közölt, de a tesztüzem már három arkansasi és New Jersey-i régióban megkezdődött.
Az ötletben van ráció, hiszen az Egyesült Államokban 4700 áruház üzemel,
az alkalmazottak száma átlépi a milliós számot.
A Walmart így próbálja felvenni a versenyt az Amazonnal, amely néhány városban már órán belüli szállítást garantál. A rendeléseket ütemezni is lehetne, hiszen az alkalmazottak több különböző műszakban dolgoznak.
A házhoz szállítás piaca az Egyesült Államokban 16 százalékkal bővült 2016-ban,
összesen 462 milliárd dollárosra becslik a nagyságát.
A bővülés négyszer nagyobb itt, mint a kiskereskedelem növekedése.
Mivel az Egyesült Államok lakosságának 90 százaléka egymérföldes távolságon belül lakik egy Walmarthoz képest, így egy olyan sikeres hálózat építhető ki a vezetők szerint, amely jelentősen átformálhatja a piacot.