Új dimenzióba léphet a magyar járműipar

Mercedes gyár, Kecskemét, idős dolgozó
Kecskemét, 2013. szeptember 30. Egy kész Mercedes-Benz CLA-modell a szerelőüzemben, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2013. szeptember 30-án. A Daimler AG másfél éve nyitotta meg gyárát Kecskeméten, ahol októbertől a nagyközönség előtt is megnyílnak az üzem kapui. A 18 hónap alatt több mint 100.000 Mercedes-Benz B-osztály, illetve CLA-modell gördült le a hazai gyártósorról. MTI Fotó: Ujvári Sándor
Vágólapra másolva!
A Magyarországon jelen lévő legnagyobb járműipari vállalatok, beszállítók, felsőoktatási intézmények és a kormányzat képviselői is ott voltak Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) járműipari találkozóján. A rendezvény célja a járműgyártás jelenének és továbblépési lehetőségeinek megvitatása.
Vágólapra másolva!

A járműipar Magyarországon több mint 115 éves hagyományra tekint vissza. A magyar szakértelem, a kedvező földrajzi elhelyezkedés, illetve a versenyképes gyártási költségek eredményeként

Magyarország Európa egyik legvonzóbb autóipari befektetési helyszíne.

Ennek egyik bizonyítéka, hogy a jelen lévő autóipari vállalatok folyamatosan bővítik telephelyeiket és fejlesztik termékeiket, azaz hosszú távon terveznek hazánkban.

Neves előadók a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) járműipari találkozóján Forrás: HIPA

A 2016-os évben 71 befektetési projektet tárgyalt végig sikeresen a HIPA, melyek közül

25 a járműipart érintette.

Ezen projektek eredményeként mintegy 1948 millió euró értékű működőtőke érkezik hazánkba és

7759 új munkahely jön létre az elkövetkező időszakban.

A HIPA által életre hívott Járműipari Konferencia kiemelt témái

  • az ágazat fejlődése által generált szakemberigény biztosítása,
  • az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó technológiák alkalmazása,
  • a hazai beszállítók szerepének növelése,
  • valamint a szektor 2016. évi tevékenységének értékelése volt.
Egy kész Mercedes-Benz CLA-modell a szerelőüzemben, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2013. szeptember 30-án Forrás: MTI/Ujvári Sándor

A járműipar esetében fontos tendencia, hogy Magyarország az utóbbi években már nem pusztán összeszerelő üzemként működött a járműgyártás esetében,

egyre nagyobb szerepet kap a kutatás-fejlesztés és innováció.

Jelenleg a két legfontosabb fejlesztési irány hazánkban: az elektromobilitás, valamint az önvezető autókhoz kapcsolódó fejlesztések.

E folyamatnak a további támogatása az egyik legfontosabb stratégiai cél, hiszen ezáltal nemcsak magas hozzáadott értékű munkahelyek jönnek létre, de

a kkv szektor számára is lehetőség nyílhat a nagyvállalati értékteremtő folyamatokba történő integrálódásba.