Fontosnak tartják az energiahatékonyságot a vásárlók

Vágólapra másolva!
Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a MediaMarkt felmérése alapján.
Vágólapra másolva!

Az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc idén márciusi kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka - főleg az idősebbek és a budapestiek - az energiahatékonyságot nevezték a legfontosabb a szempontnak vásárlási döntésüknél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1-1 százalék) a következő szempontok.

A válaszadók 85 százaléka

az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna,

62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak.

A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat.

A MediaMarkt reprezentatív - nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti - kutatása 2017 márciusában készült ezer, 18-59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.