Mesterséges intelligenciával bankolhatunk

Látkép a MÜPA tetejéről - K&H Bank irodája a Lechner Ödön fasoron 2015 február 15-én
Vágólapra másolva!
Az okostelefonok elterjedésével a mobilbankolók száma is nő. 2030-ra már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba. Az ügyfelek egy virtuális asszisztenst faggathatnak számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól.
Vágólapra másolva!

A magyar lakosságot növekvő megtakarítási hajlandóság jellemezte a válság utáni években. 2016 fordulópont volt, mert a válság óta először újra élénkülni kezdett a hitelezés. A K&H 2017-ben

a jelzáloghitelezésnék 14 százalékos, míg a fogyasztási hiteleknél 15 százalékos növekedéssel számol.

A hitelezés fellendülése és az online eszközök terjedése miatt egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a megfelelő minőségű szolgáltatások és kényelmi funkciók. Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője szerint mára a hangsúly az okostelefonok felé terelődik.

– mondta a szakember.

2030-ra akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba.

Az ügyfelek egy virtuális asszisztenst kérdezhetnek számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól, termékeiről.

Fotó: Szabó Gábor - Origo

A magyar okostelefon-használók aránya tavaly elérte a lengyel szintet, és 60 százalék körül van.

Ennek köszönhetően egyre többen szeretnék majd a pénzügyeiket mobilon intézni. A magyar piacon még van tér a digitális megoldások esetében a bővülésre. A Deloitte felmérése 8 régiós országot vizsgált a digitalizációs érettség szerint,

Magyarország a 7. helyet érte el, csak Szlovéniát előzte meg.

Ez azt jelenti, hogy a digitális innovációknak fel kell gyorsulniuk, ha a régió országait utol szeretnénk érni.