Hamarosan 160 km/h-val száguldanak a vonatok

KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ vonat
Piliscsaba, 2012. május 17. Három egységből álló Desiro motorvonat halad Solymár és Üröm között. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a piliscsabai vasútállomáson sajtótájékoztatót tartott az induló közel 20 milliárd forint értékű vasútfejlesztési projektről, amelynek során átépítik a Budapest-Esztergom vasútvonalat. A vasútvonal felújításával egy időben a vasút versenyképessége érdekében megújulnak a kapcsolódó létesítmények is, köztük az állomások, a peronok. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Kiegyensúlyozott volt tavaly a MÁV-csoport gazdálkodása, a pálya- és járműfejlesztéseknek köszönhetően pedig sokat javult a menetrend szerinti közlekedés – mondta a Magyar Hírlapnak Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. 
Vágólapra másolva!

Dávid Ilona azt mondta, hogy miközben a fővárostól átvették a HÉV-et, a cég hitelállományát a 2010-es 300 milliárd forintról 2016 végére 64 milliárd forintra csökkentették. Ennek köszönhetően a MÁV többet tudott felújításokra és karbantartásra költeni, a fejlesztések hatására pedig a vonatok 92 százaléka pontosan közlekedett tavaly.

Jövőre már 160 km/h-val járhatnak a vonatok

A legfontosabb beruházásnak az elnök-vezérigazgató

a kaposvári és a sátoraljaújhelyi vasútvonalak felújítását nevezte,

míg a Budapest–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalak felújítása hamarosan megkezdődik.

Dávid Ilona közgazdász, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója Fotó: Polyak Attila - Origo

Összesítése szerint jelenleg mintegy 300 kilométernyi vasútvonal lenne alkalmas a 160 km/h-s sebességre, ám ehhez kiegészítő beruházások, például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése szükséges. Amennyiben a MÁV újabb pályázata sikeres lesz, 2018-ra elérhetik a

160 km/h-s sebességet a vonatok az erre alkalmas pályákon.

Dávid Ilona elmondta: meghirdették a pályázatot 40 nagy kapacitású, 600 férőhelyes elővárosi motorvonat beszerzésére, ezek közül az első járművet szerencsés esetben már jövőre forgalomba tudják helyezni.

A Keletit és a Nyugatit is felújítják

Folynak Kőbánya-Kispest állomás, valamint Kőbánya alsó és Zugló megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei, míg

a Nyugati és a Keleti pályaudvar esetében rövidesen megérkezik a felhatalmazás a tervezés megkezdésére.

Tavaszig a keszthelyi és a kaposvári, majd a balatonfüredi, őszre pedig a tapolcai állomás újul meg.

Több nagy pályaudvart is felújítanak Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A MÁV kiemelt figyelmet fordít a munkaerő-utánpótlás biztosítására, amit segíthet a készülő, hároméves bérfejlesztési program is – mondta Dávid Ilona.