Lépéshátrányban a régió vállalkozásai

felhő alapú szolgáltatás
FILE - A file picture dated 01 July 2014 shows servers connected in the new German Telekom AG datacenter in Biere, Germany. The subsidiary of T-Systems opened the company's largest datacenter nationwide with 150,000 square meters of space on 03 July 2014. Microsoft will soon offer its cloud service customers the ability to save data in Germany. Photo: JENS WOLF/dpa
Vágólapra másolva!
A digitális átalakulás nem csupán technológiai váltás, hanem az üzleti modell átalakítását is magában foglalja. Az Oracle és az IDC közös felmérése szerint 2017 végére a digitális átalakuláson lesz a hangsúly a világ vezető vállalatainak több mint kétharmadánál.
Vágólapra másolva!

Felbukkant egy új vállalatfajta, amely rugalmasabb, mint versenytársai, és ennek eredményeként jobban fel van készülve olyan új és innovatív szolgáltatások nyújtására, amelyek szorosan kapcsolódnak az ügyfeleik igényeihez. Mindez már a digitális átalakulási folyamatok kezdetét jelzi. Annak érdekében, hogy felvegyék az új verseny ritmusát,

a hagyományos szervezetek egyre magabiztosabban használják a modern technológiákat,

hogy innovatív termékeket, folyamatokat vagy komplex üzleti modelleket, tehát új digitális stratégiákat hozzanak létre.

A technológiai fejlődés önmagában kevés, az üzleti folyamatokat is át kell tekinteni Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Wolf

Az Oracle és az IDC elkészítette a témában az első felmérést a piacon, hogy megvizsgálják, mennyire elterjedt ez az üzleti modell a közép-kelet-európai cégek körében. Ennek érdekében 251 különböző iparágakban működő szervezet vezetőit kérdezték meg a régióban.

Itt tartunk

A felmérés eredményei kimutatták, hogy számos közép-kelet-európai vállalat még nem tekint a digitális átalakulásra prioritásként. A válaszadók 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok jelenleg a vizsgált vállalatok kevesebb, mint 35 százalékában zajlanak, és további 34 százalék fogja elkezdeni a közeljövőben.

Megállapítások

• a válaszadók 72 százaléka a felhasználói élmény javítását jelölte meg üzleti prioritásként az elkövetkező 12 hónapra
• 41 százalék szerint a vállalati IT támogatói funkcióval bír, ami az üzleti hatékonyságot növeli
• az üzleti válaszadók 40 százaléka úgy vélte, az IT építi a vállalat versenyképességét és lehetővé teszi, hogy bevételt generáljon
• mindössze 18 százalék látta az IT-t egy szükséges kiadásnak

„A régió vállalati fontosnak tartják a digitális átállás kínálta versenyelőnyöket, azonban Kelet-Európában még nem alakult ki az az átfogó szemlélet, amely a nyugat-európai vállalatokat jellemzi.

azonban a digitalizáció kedvezői hatásait megtapasztalva egyre több olyan projekt indul, amelynek célja a teljes átállás" – mondta Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója

Megoldások a felhőben

A modern technológiákat külön-külön, egyenként vagy egy digitális átalakulási „ernyő" projekt keretei között implementálják. A digitális átalakulási folyamatokban zömmel a felhőben elérhető megoldásokat, a mobilt, a Big Data-t és a közösségi médiát használják mint technológiát.

Az Oracle és az IDC felmérése szerint:
• a válaszadók 34 százaléka használ felhőből elérhető technológiát
• 39 százalék tervez felhő alapú informatikai megoldás bevezetését vagy veszi fontolóra a lehetőségét
• 41 százalék használ mobil technológiát
• 25 százalék használ Big Data megoldásokat

A felmérés megkülönböztette azokat a vállalatokat, ahol már használják a digitális átalakulási folyamat technológiáit, és azokat, ahol tervezik bevezetni őket. Ezek alapján kimutatták, hogy mindkét kategóriában a felhő „pay-as-you-go" funkcióját értékelték a leginkább, míg a mobil technológia kapcsán az általa nyert versenyelőnyt, a Big Data megoldásoknál pedig a javuló ügyfélkapcsolatot emelték ki. A közép-kelet-európai régió még le van maradva Nyugat-Európa mögött ezeknek a vállalaton belüli használatát tekintve, de egyre több szervezet tervezi a bevezetésüket, vagy mérlegeli ennek a lehetőségét.

A teljes üzleti folyamatot kell átalakítani

A kutatás által feltárt trendek Magyarországra is jellemzőek: a felmérésben részt vevő Magyar Telekom felismerte, hogy

versenyképessége megőrzéséért folyamatosan javítania kell az ügyfélszolgálat hatékonyságát.

A cég rájött, hogy pusztán az új IT megoldások implementálásával nem fogják elérni ezt a célt, és egész üzleti folyamatokat kell átalakítaniuk. A vállalat kialakított egy stratégiát, amelynek során 3 területre összpontosítanak a technológiai beruházások során: a webes platformokra, az alkalmazásokra és a belső felhasználói élmények javítására, amelyek a digitális megoldások szélesebb körű felhasználását teszik lehetővé a cég ügyfelei számára.

Fontos megjegyezni, hogy az Oracle és az IDC közös felmérésének eredményei szerint a digitális átalakulás folyamata jelentős üzleti előnyöket hoz a vállalatok számára. A kutatás azt is kimutatta, hogy közvetlen összefüggés van a digitális átalakulási stratégia bevezetése és a bevételek növekedése között.