Már a szuperrepteret is elérte az olajár csapása

Dubaj reptér, dubaji reptér, Dubaj repülőtér, dubaji repülőtér, Dubai Airport
A dubaji repülőtér belülről
Vágólapra másolva!
Harmadával csökkent tavaly a Dubai International reptér utasforgalmának növekedése, ahogy a nehézkes gazdasági teljesítmények, illetve a gyenge olajár visszafogta a közel-keleti turizmust. Ráadásul a jelenlegi 12 hónap az elmúlt évtized legszerényebb bővülését produkálhatja.
Vágólapra másolva!

A világ határokon átívelő légiközlekedésének legfontosabb csomópontját jelentő Dubai International Airport utasforgalma 7,2 százalékkal 83,6 millió főre bővült 2016-ban. Ez azonban a növekedés jelentős lassulását jelzi a 2015-ös 10,7 százalékos ütemhez képest – idézi a Bloomberg a reptér hivatalos közleményét.

Ebben az évben pedig mindössze 6,4 százalékos lehet a növekedés, ami 89 millió utast eredményezne – közölte a vállalat.

Ez volna az elmúlt 10 év leglassabb bővülési üteme,

nem számítva 2014-et, amikor a reptér felújítása miatt 80 napra korlátozni kellett a le- és felszállásokat.

A járatok és a reptér jelentős részét üzemeltető Emirates képviselői még a múlt hónapban jelezték, hogy a 2016-os „nem volt jó év", ahogy az olajcégek vezetői és a bankárok visszafogták az utazásaikat, a terrortámadások pedig csökkentették a keresletet. A vállalatnál már akkor jelezték, hogy a 2017-es év még gyengébb lehet.

Dubaj nem adja föl a terveit Forrás: Photononstop/Julien Garcia

Ezzel párhuzamosan a Dubai Airports vezérigazgatója, Paul Griffiths jelezte,

nem mondtak le arról, hogy a világ legforgalmasabb repterévé váljanak,

miután 2015-ben megszerezték a harmadik helyet a pekingi nemzetközi repülőtér, illetve az atlantai Hartsfield-Jackson mögött. Az utóbbi győztes egyébként a Delta Air Lines legfőbb bázisa is.

Mindazonáltal a Dubai International

még így is felülteljesít a legtöbb európai versenytársához képest,

mivel ezeknél a terrorcselekmények erősen visszafogták a forgalmakat. A következő időszakban egyébként az Öböl-menti központ számára a kapacitáskorlátok jelenthetik a legnagyobb kihívást, mivel a sejkség nemrégiben úgy döntött, 36 milliárd dollárt költ az Al Maktoum International fejlesztésére.