Egymillióan késve kapták meg karácsonyi csomagjaikat

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
Minden hatodik vásárló aggodott a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A csúszás miatt a vevők annyira okolják a webáruházakat, mint a futárszolgálatokat. A jelenség mögött az online értékesítés arányának előre nem látott növekedése áll, a történtek kedvezőtlenül érintik a webáruházak megítélését - derül ki az eNET Internetkutató január elejei felméréséből.
Vágólapra másolva!

Több mint

900 ezer magyar internetező csak késéssel tudta átvenni

a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – írja az eNet Internetkutató 2017. januárjában készült kutatása.

A webáruházak és futárszolgálatok együtt viszik el a balhét

A jelenség hátterében az áll, hogy sem a webáruházak sem a futárszolgálatok nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére.

A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt,

a vevők többsége érdeklődött valahol: jellemzően a webáruháznál (az érdeklődők 69%-a), kevésbé a futárszolgálatnál/kiszállítónál (32%) vagy az átvételi ponton (10%).

Forrás: AFP

Ugyanakkor a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését az érintettek négytizede inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta, bár egynegyedük számára inkább nem vagy egyáltalán nem volt az: a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték.

A történtek rontottak a webáruházak megítélésén

Amellett, hogy a késés az érintettek felének bosszúságot, aggodalmat okozott, ez rövid távon várhatóan kihat a webáruházak megítélésére: a késésben érintettek 16 százaléka úgy nyilatkozott, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10 százaléka pedig sarkosabban fogalmazott: máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada viszont azt jelezte, hogy a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni - írja a kutatás.

Szükséges lesz némi struktúraváltás

A 2016-os karácsonyi időszak csomagküldéssel kapcsolatos nehézségei mindenesetre tanulságokat rejtenek a webáruházak és logisztikai partnereik számára az ünnepi időszakok tervezése kapcsán. Még akkor is érdemes az éves tervezésnél változtatáson gondolkodni, ha a késésben érintettek többsége (61%-a) úgy nyilatkozott, hogy

a történtek miatt nem változott az online rendelésekhez való viszonya.

A felmérést az eNET 993 18 évnél idősebb internetező bevonásával készítette, 2017. január 5 és 10-e között.