Senki sem vesz olyan gyorsan napszemüveget, mint az olaszok

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
Kiválaszt, kattint, fizet, kiszállít, és meg is vagyunk – gondolnánk az online vásárlásról, azonban ennél olykor tovább tart a folyamat, és nem azért, mert a szállításra kell várni. Országonként és termékcsoportonként is különbözik, hogy hol, mennyi idő alatt döntenek egy adott termékről: a két véglet szerint egy napszemüveget az olaszok 8 perc alatt megvesznek, míg a lengyelek 4 napig is képesek agyalni egy kanapé miatt.
Vágólapra másolva!

Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? – teszi fel a kérdést a ShopAlike összeállításában. A webáruház 12 európai országban végzett kutatásából kiderül, hogy

olykor a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk többet böngészni a kívánt árucikkek között.

A franciák lassúak, a norvégok gyorsak

A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat.

A franciák nem kapkodnak Forrás: AFP

A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc), írja közleményében a webáruház.

Logikusan a drága terméken agyalunk a legtöbbet

A portál szerint a kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók: az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. A felmérés szerint ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet – átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk.

Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.

A ShopAlike több példát is megemlít az adott országok vásárlási szokásait illetően:

  • Olaszországban egy napszemüveget 8 perc alatt, míg egy parfümöt 13 perc alatt vesznek meg.
  • A franciák a leglassabbak a felmérés szerint: átlagosan 3,5 óra telik el a termékre bukkanás és a vásárlás között.
  • Egy férfi sportcipőt Norvégiában 10 perc alatt megvesznek, míg ugyanezen a franciák 8 órát rágódnak.
  • Szépségápolásban a svédek a leggyorsabbak, mármint ha termékvásárlásról van szó: egy sminkterméket kevesebb mint 10 perc alatt megvesznek.
  • A spanyolok sem agyalnak sokat: a ruházati cikkeket egy órán belül megveszik, de a lakberendezési holmikat is beszerzik fél óra alatt.
  • Bútorvásárlásban a lengyelek a leglassabbak: a döntéshez nekik átlagosan 4 nap kell egy kanapé megvásárlásához.

A kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el a ShopAlike, amely összesen több mint 100 millió terméket és több millió 2016-os vásárlást vizsgált meg.