Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? – teszi fel a kérdést a ShopAlike összeállításában. A webáruház 12 európai országban végzett kutatásából kiderül, hogy
olykor a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk többet böngészni a kívánt árucikkek között.
A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat.
A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc), írja közleményében a webáruház.
A portál szerint a kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók: az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. A felmérés szerint ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet – átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk.
Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.
A ShopAlike több példát is megemlít az adott országok vásárlási szokásait illetően:
A kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el a ShopAlike, amely összesen több mint 100 millió terméket és több millió 2016-os vásárlást vizsgált meg.