A jó saleses nem arról ismerszik meg, hogy remekül bírja a nyomást. Inkább rugalmasság, mint kitartás az erénye. Tájékozott, prezentábilis, nagy figyelemmel dolgozik, tisztelettel közelít minden ügyfélhez, és nem utolsósorban elkerüli az alábbi 8 hibát, írja az Inc.
Az eladás nem lehet rögtönzés. A prezentációt össze kell rakni, mielőtt élőben, online, webkamerán keresztül nekilát. De még a telefonban is nagyon rosszul veszi ki magát, ha a saleses zavarba jön egy adattól, ha nincs minden információ a keze ügyében. Abban a néhány percben, amíg a témával foglalkozik, a téma szakértőjeként tekintenek önre. Ne okozzon csalódást.
Ha most sampon után zokogó hajjal és roppant jutányosan vett már-már bőrcipőben üldögélne, nem a cikkünket olvasná, ez szinte biztos. Nem akarjuk kioktatni az igényesség elemi alapjairól. De
ha el akar adni, úgy is kell kiállnia, mint akinek ez sikerülni fog.
Nem kell elmenni a végletekig, túlöltözni is dilettáns, mert elriaszthatja a vevőt. A küllem közlés. Amikor a vásárlóval beszél, a kinézetével azt közli vele, hogy jó helyen jár, hogy megbízhat önben, hogy helyesen teszi, ha pénzt ad ki azért, amit kínál neki.
Ma a termékfejlesztés olyan, mintha az ember naponta venne részt egy futóversenyen. Igazán megterhelő lépést tartani vele – de nincs nagyon más választása annak, aki ezzel foglalkozik. Mindenképp törekedni kell rá:
nagy tiszteletlenség a vásárlóval szemben, ha nem ismeri a termékét
úgy, mintha személyesen gyártotta volna.
Az eladás mindig párbeszéd. Az kommunikál jól a helyzetben, aki meglátja, és ráérez, milyen kérdéseket kell feltennie a vásárlónak ahhoz, hogy kiderüljön, mire vágyik igazán.
Ez kéz a kézben jár az előzővel. A vásárlónak akkora frusztráció olyan saleseshez intézni a szavait, akinek vagy máshol jár az esze, vagy egyáltalán nem mutat érdeklődést, hogy ott csoda nélkül aznap már nem köttetik üzlet.
Nagyon kevés saleses tűz ki precíz számokat, de aki igen, az általában eléri őket. Ezekről a vállalatnál beszélni kell, a mérésre pedig időt szánni.
Meglehetős pólófelirat, ugyehogy: ha az, aki eladja, nem hisz benne, hogyan higgyen az, aki csak most fogja megvenni? Mindenesetre elég teher a saleseknek a személyükhöz köthető összes sztereotípia. Fölösleges még rontani a helyzeten.
Nem tartozik a vásárlóra, hogy állandó a jutalék, ezért a salesesnek valójában nem fűződik érdeke ahhoz, hogy több menjen el a termékből. Márpedig ha flegmán csinálja, ez mindenki számára világos lesz.
És a vállalatnak is nagyon sokba kerül.