Sikerre szomjas? Lépcsőzzön!

Sir Richard Branson
Hihetünk neki
Vágólapra másolva!
A Virgin Media milliárdosa nagy híve a liftes prezentációnak, a startupkultúrában elevator pitch néven ismert, egy levegőre eldarált lobbimódszernek. Valójában azonban többre tartja azt, amikor a vállalkozó lépcsőn közlekedik. Szó szerint és képletesen.
Vágólapra másolva!

Ülőmunka

Hát persze, mondhatjuk, hiszen aki egész nap a monitor elé szögezi magát – és ügyvezetőként ez többé-kevésbé elkerülhetetlen –, legalább reggel és az ebédidő elején-végén ragadja meg az alkalmat a mozgásra. Branson azonban kifejezetten absztrakt értelemben mondja azt, hogy a vállalkozó így is, úgy is lépcsőn jár. Minden egyes napján.

Hihetünk neki Forrás: Origo

Fokról fokra

Vállalkozást építeni nem megy egyik napról a másikra. Amikor megbotlik, amikor lelöki valaki, nyilván fájdalmasan koppan a feltörekvő cégvezető feje, miközben gurul lefelé, de ha tényleg erre termett, összeszedi magát és elindul újra.

Tovább érsz

Kedves vállalkozók, üzeni Richard Branson, válasszátok a lassabb utat. Terheljétek magatokat, tanuljatok. Az a tapasztalat aranyat fog érni. Nagyon kevés üzletembert repít lift a sikerig, a masszív többség apránként rakosgatja össze az ismereteit, így él meg belőlük.

Ennyire komolyan veszi Forrás: Virgin Images

„A lassabb út arra készít fel, hogy megértsd, mit várnak tőled a célban – zárja a posztot Branson. – Ahelyett, hogy tapasztalat nélkül válnál sikeressé, sok év tudása lesz a zsebedben, köztük kudarc és tanulságok, olyasmi, amit a fokról fokra lépcsőzésben sajátítottál el, és amire mindig támaszkodhatsz. Ráadásul sokkal jobb formában is leszel!”