Harmadszor lett a legjobb a magyar utazási iroda

MSC, MSC Fantasia, For Two utazási iroda, Kobale Lilla, Kobale Walter.
Nyaralni jó. Hajón nyaralni még jobb. De hogy ha vacsora után a komplett Siófok velünk úszik a Balatonon, hogy később Füreden reggelizhessünk, na az a felsőfok. És akkor ez még sehol nincs a tengeri luxus hajóutakhoz képest, amikkel az egész világot bejárhatjuk.

Aktív napon vagyunk túl, napközben strandoltunk és várost néztünk, délután fitnesz szalonban, este színházban voltunk, aztán vacsorázni mentünk egy kifinomult étterembe, leugrottunk a kaszinóba, végül lefekvés előtt a kedvesünkhöz simulva még néztük kicsit a lágyan ringatózó tengert egy pohár borral a kezünkben.

MSC Fantasia, a flotta egyik legnagyobb hajója Forrás: Origo

Az évszak nem számít, egy hatalmas tengerparti városban nyaralunk, amely éjjel rezzenés nélkül továbbúszik, hogy reggel egy másik várost ismerhessünk meg,

ha a kedvünk úgy hozza. Mindez nem más, mint az egyik legjobb nyaralási forma: a hajóút. Ami egyébként nem is olyan drága, ha alaposan megnézzük az utazási irodák kínálatait.

Magyarországon tíz éve kezdték meg az ilyen hajóutak értékesítését,

az eltelt idő alatt már több tízezren próbálták ki az éves szinten elérhető többezer hajós út valamelyikét, amelyek a Föld szinte összes pontjára elvezetnek: Alaszkától a Karib-szigetekig, Lisszabontól Ciprusig, vagy éppen észak-európai és ausztráliai körutakra.

A világ egyik legnagyobb hajós társasága, az olasz alapítású, svájci központú MSC több mint 16 ezer alkalmazottjával 45 országban tart fenn irodát. A cég minden évben átadja az „MSC All Stars of the Sea" díjait, amelyek egyikét

idén harmadik alkalommal nyerte el a hajosutak.com internetes oldalt is működtető utazási iroda, a For Two.

A díjátadót egy 4 napos földközi-tengeri hajóúton tartották a napokban, az MSC Fantasia hajó utolsó kikötésének estéjén, Marseille-ben.

A díjátadón Kobale Lilla és Kobale Walter Forrás: Origo

A Fantasia egy valóságos úszó város, bár a flottán belül nem számít nagynak: 138 ezer tonnás, 333 méter hosszú, 14 emeletes, 4363 vendég és körülbelül 1400 tagú személyzet utazhat rajta. Képtelenség felsorolni, mi minden van a fedélzetein: 4D mozi, aqua park, üzletek, éttermek, strand, sportpályák, színház, játszótér, konferenciaközpont, mosoda, orvosi rendelő, patika – a lista a végtelenségig lenne folytatható.

Az évszak nem számít, a szezonalitás azonban a hajóztatásban is megnyilvánul – mondták az Origónak az utazási irodában.

Tavasztól őszig a legtöbben a Földközi-tengert veszik célba, télen pedig a Karib-térséget.

Az előző évekhez képest idén határozottan megnőtt a kereslet az ázsiai hajóutak iránt is. A magyarok közül a legtöbben a 7 éjszakás utakat választják.

Az Atlanti-óceántól a Velencei-tóig sokan gondolják úgy, hogy varázslatos dolog természetes vizeket bámulni, különösen naplemente idején. Lehet ezt persze úgy is csinálni, hogy az ember rácsomóz a csónakjára egy balatoni stéget, meg egy lángossütőt, és beleevez a nagyvilágba, de az álmoskönyv szerint egy óceánjárón mindez sokkal biztonságosabb és kényelmesebb. Érdemes kipróbálni.