Jó szakemberrel építtetne? Ezt jó, ha tudja

Kiszámoltuk, mennyit jelentene, ha a jegybank növekedési hitelprogramját lakásépítésekre is kiterjesztenék
Vágólapra másolva!
Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a csokos megrendelők, azok tehát, akik a családi otthonteremtési kedvezményt kihasználva fognak bele építkezésbe. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, és sokan használják ki, hogy online lehet olcsóbbat találni – derül ki a Mapei Kft. felméréséből.
Vágólapra másolva!

A 2016 augusztusában a lakossági építtetők, burkolatkereskedők és szakemberek körében végzett kutatás rámutatott, hogy egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt. A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a csokos korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.

Ezt zokon veszik a szakik

A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást. Ugyanakkor vannak, akik

az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit, és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni.

Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.

Új kihívásokra kell készülniük az építőipari szakembereknek, de a megrendelők is jó, ha szem előtt tartanak néhány szempontot, ha hozzáértő vállalkozóval kívánnak szerződni Fotó: Tuba Zoltán

A megkérdezett szakemberek nem szeretik, ha a megrendelő

  • tudálékos, ha
  • ok nélkül bizalmatlan, és
  • alkudozik.

A vevők a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezen felül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor

a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert.

Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.

A változás eredménye a fejlődés

A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A kereskedőknek szembe kell nézniük azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg – olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás

a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása,

ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.

A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén.

Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.

A vevőknek meg kell szokniuk, hogy gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni, és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia. Markovich Béla véleménye szerint ezek

a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek,

ami minden szereplő érdekéül szolgál.