Egy eszköz, amely segíthet annak, aki nőni akar

Vágólapra másolva!
A növekedésben lévő vállalkozások 29 százalékának van lízingszerződése, az innovációt megvalósító cégeknek pedig a 38 százaléka él ezzel a finanszírozási formával - derül ki a Magyar Lízingszövetség megrendelésére készült GfK-kutatásból.
Vágólapra másolva!

Nagyobb arányban veszik igénybe a lízinget az innovatív cégek mellett a fejlődésben lévő kis- és közepes vállalkozások. Az elmúlt két évben jelentős innovációt - például termékfejlesztést vagy -bevezetést - végrehajtó vállalkozásoknak a 38 százaléka használta a lízinget, mint finanszírozási formát. Ezzel szemben azok a cégek, amelyeknél nem volt innovációs változás, csak 19 százalékos a lízing aránya.

Vállalkozások tolják a lízingpiacot

Az első félévben a magyarországi lízingpiac, a finanszírozott összeg alapján 4 százalékkal bővült, 235 milliárd forintra emelkedett. A bővülés egyik motorját a vállalkozások jelentették. A szervezet nyári felmérése szerint a 300 millió forintnál nagyobb árbevételű cégek 30 százalékának van lízingszerződése, az alacsonyabb árbevételű cégeknél ez alacsonyabb, de a Lízingszövetség szerint növekedhet az arány a jövőben.

A kutatás szerint

az árbevételüket a legutóbbi pénzügyi évükben növelő vállalkozásoknak a 29 százalékának van lízingkonstrukciója,

míg a stagnáló árbevételű társaságoknál 18 százalékos volt ez az arány, a csökkenő árbevételű cégeknek pedig csak a 6 százaléka rendelkezik lízingkonstrukcióval. A biztos alapokkal rendelkező cégek körében is népszerű a lízing: a cégvezetők által teljesen

stabil helyzetűnek minősített cégek a 22 százalékának vesz igénybe lízingkonstrukciót,

a kevésbé stabilnak mondott cégeknél azonban 8 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

A Magyar Lízingszövetség témában kiadott közleménye szerint arra számít, hogy a következő 1-2 évben fokozott igény lesz a lízingkonstrukciókra. A járműfinanszírozás mellett egyre nagyobb részesedése lehet a lízingnek az agrárfinanszírozásban és az eszközbeszerzésekben is.

A Magyar Lízingszövetség megbízásából a GfK telefonos interjúk segítségével, 100 millió és 2 milliárd forint árbevételű magyarországi cégek körében végezte a felmérést. A megkeresések során a vállalkozások pénzügyi döntésekben résztvevő 300 vezetője válaszolt a kérdésekre. Az eredmények reprezentativitása érdekében az adatfelvétel értékei a KSH adatai szerint súlyozottak.