A vasút és a bankok okozzák a legtöbb fejfájást

ÉPÜLET épületrész FOTÓ FOTÓTÉMA Keleti pályaudvar KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY személykocsi tükröződés vonat
Budapest, 2015. március 18. Az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt vasúti személykocsik a Keleti pályaudvaron 2015. március 18-án. A MÁV-Start 55, 140 kilométeres sebességre képes vasúti személykocsit vásárolt az ÖBB-től miután az áttért 160-200 kilométeres óránkénti sebességre. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Magyarországon 2015-ben leginkább a pénzügyi szolgáltatásokat, a televízió-előfizetéseket és a vasúti személyszállítási szolgáltatást tartják a legproblémásabbnak a fogyasztók, míg a legkevesebb a panasz a könyvek, az alkoholmentes italok és a háztartási gépek vásárlásakor - derül ki az Európai Bizottság (EB) által szervezett az egész unióra kiterjedő reprezentatív felmérésből.
Vágólapra másolva!

A Budapesti Békéltető Testület szerint az EB által szervezett felmérés eredményét az úgynevezett Fogyasztói Piacok Eredménytáblája tükrözi, amit az Európai Unió (EU) minden évben nyilvánosságra hoz.

Vasút vs. repülés

A felmérésben a fogyasztók a különböző termékek és szolgáltatások piacát 5 szempont alapján pontozták egy egytől tízig terjedő skálán. A megkérdezettek értékelték az egyes ajánlatok összehasonlíthatóságát, a vállalkozásokba vetett bizalmat, a rendelkezésre álló választékot, hogy az adott termék vagy szolgáltatás mennyire felel meg a fogyasztói elvárásoknak, illetve, hogy az adott piacon mekkora kárt szenvednek el a vásárlók.

A vasúttársaságokra is sokan panaszkodnak Forrás: MTI/Illyés Tibor

Kiemelték: Magyarországon a válaszadók problémásnak találták a szolgáltatások közül egyebek mellett

a bankszámlákat, az élet- és lakásbiztosításokat, az ingatlanpiaci szolgáltatásokat, valamint a befektetési termékeket és a kölcsönök-hitelek piacát is.

A repülésre nincs olyan sok panasz Fotó: Marton Szilvia - Origo

A posta is jól teljesesít

A megkérdezettek ugyanakkor elégedettek voltak a

légi személyszállítási, a postai, valamint a kulturális és egyéb, szabadidős programokat nyújtó szolgáltatásokkal.

Az EU egészét tekintve a szolgáltatások közül a nyaralásokkal (hotelek piaci teljesítménye), a kulturális és szórakoztatási szolgáltatásokkal (színház, mozi, múzeum), valamint a sportszolgáltatásokkal (edzőtermek) voltak a legnagyobb mértékben megelégedve a válaszadók.

Hozzátették: az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók azért ezeken a területeken szavaznak bizalmat leginkább a szolgáltatóknak és a kereskedőknek, mert a statisztikák szerint csupán kis hátrányuk származik az esetlegesen felmerülő problémákból, az ajánlatokat könnyen összehasonlíthatónak találják, és az egyes szolgáltatások megfelelnek a fogyasztói elvárásoknak.

A használtautó-piaccal is gond van

Az EU-ban a legrosszabbul teljesítő szolgáltatások az ingatlan-, a jelzálog- és befektetési termékek és az értékpapírok,

a legrosszabbul teljesítő áruk a használt autók,

a húskészítmények és az üzemanyagok. Arról is beszámoltak, hogy a távközlés területén a mobiltelefon-szolgáltatásoknál a legmagasabb a problémák aránya, a fogyasztók gyakran kerülnek összetűzésbe a szolgáltatókkal.

Fotó: Polyák Attila - Origo
Küzdelem, de lehet egymillió alatt jó kisautót vennihttp://www.origo.hu/auto/20160822-hasznaltauto-porog-a-piac-igy-vegyel-jo-allapotu-kisautot.html#

Az Európai Bizottság arra is rámutatott, hogy a fogyasztóknak Európa-szerte az alternatív vitarendezési fórumok, Magyarországon a békéltető testületek segítenek a vállalkozással fennálló vita rendezésében. A békéltető testületek révén elkerülhetik a felek a hosszas pereskedést és a drága költségeket - olvasható a Budapesti Békéltető Testület közleményében.