Beengedjük az üzletbe a pokémonokat?

Tényleg egészséges a Pokémon vadászat, vagy átvertek minket? ez zsír
Vágólapra másolva!
Eddig több, mint 15 millióan töltötték le telefonjukra és a felhasználók átlagosan 33 percet játszanak a Pokémon GO alkalmazással egy nap – ez kétszer annyi idő, mint amit a Facebookon töltenek. Az app csak az Egyesült Államokban naponta 1,6 millió dollárt hoz az alkalmazáson belüli vásárlásokkal. Az adatok alapján ésszerű döntésnek tűnik lecsapni a játék nyújtotta üzleti lehetőségekre, Diana Mitchell, az Entrepreneur.com szerzője szerint azonban ez korántsincs így.
Vágólapra másolva!

Legalábbis egyelőre nem.

A játék jelenlegi formája csak ártana az üzletnek.

A közösségi média és marketing pár havonta rukkol elő újabb és újabb világmegváltónak kikiáltott jelenséggel, amelyek közül noha egy pár tényleg felér az ígérettel, a legtöbbjük szétesik, eladják, vagy szimplán feledésbe merül.

Rendkívüli ütemben nő a pkémonvadászok száma Forrás: Dreamstime

A csillogó-villogó marketing újításokra hamar ráugranak azok a vállalkozások, amelyek ki akarnak tűnni a középmezőnyből. Ez működhet is, amennyiben ennek megvalósítására stabil marketing stratégia és egy elkötelezett csapat áll rendelkezésre, azonban a legtöbb esetben

egy túl kézenfekvő megoldás hosszú távon megbosszulhatja magát.

Nézzük, mi az a három fő ok, ami erre enged következtetni:

A szenzáció értéke nem ér fel egy alapos stratégiával

Tekintet nélkül arra, mekkora a vállalkozás, a marketing stratégia megléte alapvető feltétele a rövid és hosszú távú sikernek. Egy valamire való ügyfélkapcsolat kiépítéséhez meg kell határozni, hogy ki is a potenciális ügyfél, és meg kell tervezni, hogy hogyan lehet őt elérni. Ez kifejezetten aktuális manapság, amikor is egyre nehezebb kitűnni a közegből.

Ezen felül a marketing stratégia elővetíti az üzleti sikerhez vezető utat, és segít képet kapni olyan alapvető elemekről, mind az értékesítési siker, az ügyfélmegtartás, vagy a termékfejlesztés. Az viszont, ha az éppen aktuális trend meglovaglásával próbáljuk megspórolni a marketing stratégia létrehozásához szükséges időt és munkát, nem sok jóhoz vezet. Hiszen egy olyan alkalmazás, mint a Pokémon GO képes arra, hogy pillanatnyi hírnevet szerezzen az üzletnek, viszont arra kicsi az esély, hogy hosszú távon segíti majd a tartalommarketingbe való befektetést.

A hangsúly nem a döntő fontosságú feladatokra kerül

Amíg azzal foglalkozunk, hogy mi épp a legmenőbb alkalmazás, a megbízható marketing alapjai sajnos háttérbe szorulhatnak.

Ha nem hagyunk elég erőforrást ezekre az alapvető feladatokra, akkor pórul járhatunk.

Nem kell sok idő ahhoz, hogy a Pokémon GO-t is megcsapja a tegnap szele, és akkor a tartalommarketinget előnyben részesítő vállalkozók többek közt a keresőtalálatokból, a bizalomból, és az értékes tartalomból eredő előnyök segítségével könnyedén előzhetnek. Gary Vaynerchuk social media szakértő szerint főként a kisvállalkozások hoznak okos döntést azzal, ha nem hagyják elterelni a figyelmet a fontos dolgokról.

A Pokémon GO az ügyfelek figyelmét is eltereli

Még túl fiatal a játék ahhoz, hogy meggyőző adatokat kapjunk a Pokémon GO és az üzleti növekedés közti potenciális összefüggésről, de ha megnézzük az app egy alapvető jellemzőjét, akkor láthatjuk, hogy miféle hatásai lehetnek a vállalkozásodra. A felhasználók ahhoz, hogy elkapjanak egy Pokémont, a-ból b-be mozognak, szóval így

ideiglenesen növelhető az üzlethelyiséged forgalma. Arra viszont nincs garancia, hogy az így betévedő ügyfelek ott is maradjanak,

sőt inkább esélyes, hogy az odavezető játék annyira lefoglalja őket, hogy mennek is tovább dolguk végeztével.

A fent említettekkel megegyeznek a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Networking International tapasztalatai is:

– mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője, hozzátéve: "a networkingen alapuló üzleti modell és a bizalmi kapcsolatok kialakítása hosszú távon sokkal kifizetődőbb, mint a rendelkezésre álló források egy átmeneti hisztériába való fektetése."