Boltot nyitna? Itt megnézheti, hol lesz kereslet

vasárnapi zárva tartás, bolt, üzlet, vasárnap, nyitva tartás
Vágólapra másolva!
A K&H Bank kis- és közepes vállalati (kkv) üzletága az idei első öt hónapban mintegy 8 százalékos hitelállomány-növekedést ért el a kkv-knak adott hiteleket nézve - mondta Rajna Gábor, a K&H banki értékesítési hálózatért felelős igazgatója a pénzintézet szerdai sajtóbeszélgetésén. A hitelintézet szeptemberben indítja útjára Üzletet ide! kampányát.
Vágólapra másolva!

A bank

piaci részesedése a kkv-hitelezésben 12-14 százalékot

ér el. Konkrét számokról egyelőre nem számolt be az igazgató, mert a bankcsoport a jövő héten teszi közzé az idei első fél éves pénzügyi eredményeit.

Erősödő növekedés

A témában kiadott közlemény a kérdésről annyit tartalmazott, hogy miközben a teljes vállalati hitelezés 2015-ben éves szinten 4,3 százalékkal csökkent, addig a kkv-szektor hitelezése 3,6 százalékkal nőtt. A trend az idén az első öt hónapban tovább javult, 7,7 százalékos hitelállomány-növekedést tudott az üzletág felmutatni.

A bank előrejelzése szerint az alacsony kamatkörnyezet, a bővülős lakossági kereslet miatt a következő időszakban

tartósan fejlődő pályán maradhatnak a magyar kkv-k,

ezáltal egyre nagyobb mértékben járulhatnak hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.

Üzletet ide!

A tájékoztatón Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese egy Belgiumban és Csehországban már nagy sikert arató, Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezést mutatott be az újságíróknak, amelyet a K&H a napokban indít el.

A bank Üzletet ide! programja a lakossági igények összegyűjtésével azt méri fel, milyen üzleteket, boltokat szeretnének az emberek látni a lakókörzetükben. A program koncepciója szerint

az ország különböző térségeiben lakók szavazhatnak a hitelintézet online felületén

arról, milyen üzletet, boltot, szolgáltatást látnának szívesen a környezetükben.

Segítség a vállalkozásoknak

A banknál abban bíznak, hogy az Üzletet ide! programmal érdemben tudják segíteni a helyi üzleti élet fokozódását, a kkv-k inspirációt és támogatást kaphatnak vállalkozásuk bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez. Mindemellett programja kiváló lehetőség lehet mindenki számára, hogy saját környezetét még jobbá tegye – mondta Martin Jarolim.
A program 2016. szeptember 5-én indul, hosszú távra terveznek. Az interaktív felületen több, a sikeres üzleti aktivitáshoz fontos információkat is elérhetővé tesznek. Egyebek mellett a K&H üzleti környezeti indexét, amely Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatainak saját módszertani feldolgozásával segít eligazodni a térség gazdasági-demográfiai jellemzőinek értelmezésében. A programhoz kapcsolódóan K&H üzleti iránytű elkészítésével a pénzintézet település szintre lebontott adatokkal, információkkat is ad a vállalkozásukat fejleszteni vagy bővíteni kívánó kkv-knak.

Martin Jarolim elmondta a program remélhetőleg felkelti a kis- és közepes vállalkozások érdeklődését azzal, hogy

valódi üzleti lehetőségeket mutat be számukra.

Közelben vásárolnánk

A program indulása előtt készített felmérés szerint a lakosság közvetlen lakókörnyezetében leginkább élelmiszerboltok, zöldségesek és fodrászüzletek találhatók. A válaszadók 83-90 százaléka mondta azt, hogy van a közelében ilyen üzlet. Jól el van látva Magyarország kávézóval, cukrászdával, fagyizóval is, a válaszadók 74 százalékának a közelében van ilyen.

Minden ötödik vevő akár többet is fizet, csak közel legyen a bolt Fotó: Marton Szilvia - Origo

Kiderült az is, a válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy gyakran jönnek létre új vállalkozások a közvetlen lakókörnyezetükben. Csak 25 százalék gondolja azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást,

44 százalékuk szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban,

és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá.